Ankara Yumurtalık Kisti Tedavisi

Halk arasında yumurtalık kisti olarak bilinen over kisti, kadınların yumurtalıklarında oluşabilen bir tür keseciktir. Bu keseciklerin içi su, yağ ve diğer vücut sıvıları ile dolu olabilir. Yumurtalık kisti genellikle iyi huylu ve belirti vermeyen yapıdadır ancak kontrolsüz büyüdüğü durumlarda, çevresindeki organların sağlıklı çalışmalarına engel olabilir. Bu durumda hastalar düzensiz âdet kanamaları deneyimleyebilir; kasıklarında ve karınlarında şiddetli ağrılar hissedebilirler. Ankara yumurtalık kisti tedavisi, bu keseciklerin kontrol altında tutulması ve gerekli durumlarda yumurtalıklardan alınmalarıyla sağlanır. Yumurtalık kisti tedavisi, teşhisi ve muayenesi tıbbi uygulamalardır. Yalnızca tıp eğitimi almış doktorlar tarafından yapılabilirler. Yumurtalık kisti tedavisi için sitemizde bulunan iletişim bilgilerinden kliniğimize ulaşabilir; Doç. Dr. Bora Coşkun ve Doç. Dr. Buğra Coşkun gibi alanında uzman isimlerden randevu alabilirsiniz.

Yumurtalık Kisti Nedir?

Kadınların, her biri bozuk para büyüklüğünde iki adet yumurtalıkları vardır. Yumurtalıklarda bulunan ve folikül adı verilen kesecikler, her ay çatlayarak yumurta hücrelerinin açığa çıkmasını sağlarlar. Bu döngü dişi üreme sisteminin en önemli görevlerinden biridir. Hormon düzensizliği gibi bazı sebepler, foliküllerin çatlamasına engel olabilir. Çatlamayan foliküller zamanla sertleşerek kist adı verilen ve çeşitli vücut sıvıları ile dolu olan keseciklere dönüşebilirler. Yumurtalık kisti diye tabir edilen keseciklerin, türlerine göre farklı şekillerde oluşabileceği unutulmamalıdır. Bu kesecikler çoğunlukla iyi huylu olsalar da kontrol altında tutulmadıkları takdirde epey sıkıntı verici durumlara sebep olabilirler. Adet kanamaları gibi kadın sağlığı için çok önemli döngülerde düzensizlikler yaratabilir, karın ve kasık bölgesinde şiddetli ağrılara neden olabilirler. Ankara yumurtalık kisti tedavisi, bu keseciklerin sebep olduğu problemleri önleyerek hastaların yaşam kalitesini arttırmayı hedeflemektedir.

Yumurtalık Kisti Belirtileri Nelerdir?

İngiltere Ulusal Sağlık Hizmetleri’nin açıkladığı verilere göre; neredeyse tüm kadınların, hayatlarının en az bir döneminde yumurtalık kistlerine sahip olduğu düşünülmektedir. Çoğunlukla belirti vermeden seyreden yumurtalık kistleri; türlerine ve etkiledikleri bölgelere göre bazı şikâyetlere sebep olabilirler. Yumurtalık kisti belirtileri arasında;

• Âdet düzensizlikleri,
    • Âdet döneminde şiddetlenen kasık ve karın ağrıları,
    • Bel ağrıları,
    • Sindirim sistemi problemleri,
    • Karında şişlik gibi şikayetler vardır.

Yumurtalık kistlerine sebep olan bazı hastalıkların, kısırlık gibi problemlere de neden olduğu bilinmektedir. Bahsettiğimiz belirtilere sahip olan kişilerin, bir an önce uzman bir doktorla görüşmesi tavsiye edilmektedir. Yumurtalık kisti veya yumurtalık kistine sebep olan hastalıkların, yalnızca doktorlar tarafından teşhis edilebildiğini unutmamak gerekir.

Yumurtalık Kisti Çeşitleri Nelerdir?

Yumurtalık kistleri; yapılarına, ortaya çıkış sebeplerine ve hastanın yaşına göre farklı isimlere sahiptir. Her biri hastayı farklı şekillerde etkileyebilir ve tedavi yöntemleri birbirlerinden farklı olabilir.

Folikül Kisti

Fonksiyonel kistler arasında bulunan ve çoğunlukla iyi huylu olan kistlerden biridir. Folikül adı verilen ve içinde yumurta hücresi barındıran keseciklerin çatlamadığı durumlarda ortaya çıkar. Genç kadınlarda daha sık görülürler. Genellikle hasta, düzenli doktor takibi ile hayatına devam edebilir.

Korpus Luteum Kisti

Yumurta salındıktan sonra folikülde meydana gelen bazı değişiklikler, yumurtanın çıktığı açıklığı kapatabilir. Zamanla içinde sıvı biriken folikül isimli kesecik, korpus luteum kistine dönüşür. Normal şartlarda vücut tarafından yok edilmesi gereken folikül, zaman içerisinde büyüyüp istenmeyen belirtilere sebep olabilir. Bu belirtiler arasında şiddetli adet kanamaları ve bedenin birçok bölgesini etkileyen ağrılar vardır. Korpus luteum kisti, belirtiler şiddetlendiği takdirde yumurtalık kisti ameliyatı ile alınabilir.

Çikolata Kisti

Çikolata kisti, rahim içerisinde bulunan endometrium isimli dokunun rahim dışına yerleşmesi ile oluşur. Bu kist, içinde biriken kahverengi sıvı sebebiyle halk arasında çikolata kisti olarak bilinmektedir. Çikolata kistleri, hiçbir belirti vermeden de ortaya çıkabilirler fakat çikolata kisti olan kadınların genellikle şiddetli ağrılar çektiği bilinmektedir. Bu ağrıları adet sancıları ile karıştırmak hastalığın teşhisini geciktirebilir. Ankara yumurtalık kisti tedavisi sayesinde hastalar çikolata kistlerinden kurtulabilirler.

Dermoid Kist

Genellikle genç ve orta yaşlı kadınlarda görülen dermoid kistler; içlerinde kıl, deri parçaları ve yağ gibi dokular barındırırlar. Diğer kistlere kıyasla oldukça sert bir yapıya sahiptirler. Çoğunlukla iyi huylu olan bu kistler, kendiliğinden küçülmedikleri için cerrahi operasyon ile alınmaları gerekebilir.

Yumurtalık Kisti Tedavisi Nasıl Yapılır?

Yumurtalık kistleri çoğu zaman rutin kontroller sırasında fark edilen ve belirtisiz seyreden kistlerdir. Türlerine ve büyüklüklerine göre bazı hastalarda istenmeyen belirtilere sebep olabilirler. Bu belirtiler arasında adet düzensizlikleri ve vücudun birçok bölgesini etkileyen ağrılar vardır. Şikayetlerin şiddetlenmesi durumunda hastalar, doktorlarının özenle seçtiği yöntemlerle tedavi sürecine başlarlar. Tedavi yönteminin belirlenebilmesi için doktor muayenesi şarttır. Konu üzerine yıllarca eğitim almış olan doktorlar, hastalar ile birlikte en uygun tedavi yöntemini kararlaştıracaktır.

Ankara yumurtalık kisti tedavisinde kullanılan birçok yöntem vardır. Bazı kistler düzenli doktor takibi ile kontrol altına alınır. Diğerleri ise ilaç tedavisi veya cerrahi operasyonlarla vücuttun çıkarılabilir.

Ankara Yumurtalık Kisti Ameliyatı

Düzenli doktor takibinin yetmediği durumlarda, ilaç tedavisine yanıt vermeyen kistler laparoskopik yöntem denilen cerrahi operasyonla alınabilirler. Ankara kapalı yumurtalık kisti ameliyatı, göbek civarına atılan ve çoğu zaman 1 santimetreden bile küçük kesiler yardımıyla yapılır.  Laparoskop isimli küçük bir kamera aracılığı ile hastanın yumurtalıkları görüntülenir. Yeri belirlenen kistler sorunsuz bir şekilde hastanın vücudundan alınırlar. Yumurtalık kisti ameliyatı sonrasında hastalar, 1 ila 2 gün boyunca hastanede gözlem altında tutulurlar. Bu süre boyunca hastaların düzenli takibi sağlanır.

Ankara Yumurtalık Kisti Tedavisi Fiyatları 2024

Yumurtalık kisti tedavisi, doktor muayenesi ile belirlenen birçok farklı yöntemle gerçekleştirilebilir. Tüm kistlerin birbirinden farklı olduğunu unutmamak gerekir. Bazı kistlerin tedavisinde doktor takibi ve düzenli ilaç kullanımı yeterli olurken, bazı kistler için cerrahi operasyon gerekebilir. Doktorların, özenle ve hastalar ile birlikte seçtiği tedavi yöntemine göre yumurtalık kisti tedavisi fiyatları değişiklik gösterebilir.

Ankara yumurtalık kisti tedavisi fiyatları ve diğer konular hakkında bilgi almak için BB Clinic’ği arayabilir, alanında uzman olan doktorlarımızdan randevu alabilirsiniz.