Ankara Çikolata Kisti Tedavisi

Genellikle endometriozis hastalığı sebebiyle ortaya çıkan çikolata kistleri, içleri kahverengi sıvıyla dolu olan keseciklerdir. Bu kistler; endometrium olarak tabir edilen rahim içi dokusunun, rahmin dışında kontrolsüzce büyümesi sonucu oluşurlar. İçlerinde biriken sıvının rengi sebebiyle halk arasında çikolata kistleri olarak bilinmektedirler. Çikolata kistleri genelde belirti vermeyen, iyi huylu kistlerdir. Çikolata kisti taşıyan bazı kadınlar, ağrılı adet kanamalarından ve gebe kalamamaktan şikayetçi olabilirler. Bu şikayetler bireylerin hayatını olumsuz yönde etkileyebilir. Ankara çikolata kisti tedavisi ile bireylerin yeniden sağlıklarına kavuşmaları amaçlanmaktadır. Çikolata kisti tedavisi Ankara hakkında detaylı bilgiler için kliniğimizi arayabilir ve alanında uzman doktorlarımızdan hemen randevu alabilirsiniz.

Çikolata Kisti Nedir?

Çikolata kistleri, tıp dilinde endometrioma olarak tabir edilen, iyi huylu ve tedavi edilebilir kistlerdir. Adet döngüsü sırasında meydana gelen diğer kesecikler gibi kendiliğinden yok olmazlar. Çoğunlukla belirti vermedikleri için hastalar uzun bir süre çikolata kistlerinin varlığından haberdar olmayabilirler. Çikolata kistleri, endometriozis isimli hastalığa eşlik eder şekilde oluşmuş olabilirler. Çikolata kistlerinin sebep olduğu bazı belirtiler, hastaların yaşamlarını oldukça zorlaştırabilmektedir. Ankara çikolata kisti tedavisi sayesinde hastalar, kolayca iyileşip eski sağlıklarına geri dönebilirler.

Endometriozis Nedir?

Adet kanamaları, kadın üreme sisteminin en önemli döngülerinden biridir. Bu döngü, gebeliğin gerçekleşmediği durumlarda, gebeliğe hazırlanan rahim duvarının parçalanarak vücuttan atılmasıyla gerçekleşir. Daha sonra ise rahim kendini yenileyerek diğer ay için hazırlanmaya başlar. Bu döngü sırasında rahim tabakası vücudu terk etmeyip rahim dışında gelişmeye başladığında endometrioma adı verilen kist meydana gelir. Kistin içerisinde biriken kan ve benzer vücut sıvıları zamanla; çikolata kıvamında, kahverengi bir sıvıya dönüşür. Endometriozis olan kadınların neredeyse yarısında çikolata kisti de görülmektedir. Ankara endometriozis tedavisi ile kadınlar, rahimlerinin dışında oluşabilecek kistlerden rahatlıkla kurtulabilirler.

Endometriozis Neden Olur?

Endometriozisin, doğurganlık döneminde olan her 10 kadından 2’sinde ortaya çıkabildiği bilinmektedir. Bu rakam kronik pelvik ağrısı çeken kadınlar arasında her 2 kadından 1’i olacak şekilde sıktır. Endometriozisin ortaya çıkış sebebi tam olarak bilinmese de bu hastalığa yakalanma riski diğer kadınlara göre daha yüksek olan gruplara;

• Birinci dereceden akrabalarında endometriozis olan kadınlar,
    • Rahim yapısında farklılaşma veya anormallik olan kadınlar,
    • Hormon düzensizliği yaşayan kadınlar,
    • Menopoza dönemine olması gerekenden daha geç giren kadınlar,
    • İlk doğumunu 30 yaşından sonra yapacak olan kadınlar,
    • Daha önce hiç doğum yapmamış olan kadınlar örnek olarak verilebilir.

Çikolata Kisti Belirtileri Nelerdir?

Çikolata kisti, kadınlar arasında oldukça sık görülen ve bazı hastalarda belirtisiz seyrettiği için geç teşhis edilen bir hastalıktır. Kontrolsüz ve hızlı bir şekilde büyüdüğü durumlarda belirtilerin şiddeti ve sıklığı artabilmektedir. Bu belirtilerin arasında;

• Adet düzensizlikleri,
    • Normalden uzun ve ağrılı âdet kanamaları,
    • Kabızlık gibi sindirim sistemi rahatsızlıkları,
    • Cinsel ilişki sırasında ağrı,
    • Karında şişkinlik hissi,
    • Gebe kalmada güçlük veya kısırlık gibi şikâyetler vardır.

Çikolata kisti belirtileri, etkiledikleri hastanın günlük yaşamını olumsuz şekillerde etkilemektedir. Unutulmamalıdır ki çikolata kisti tedavisi ve teşhisi yalnızca tıp eğitimi almış uzman doktorlar tarafından yapılabilmektedir. Ankara çikolata kisti tedavisi, hastanın deneyimlediği olumsuz belirtilerle mücadele etmek için gerçekleştirilir.

Ankara Çikolata Kisti Tedavisi Nasıl yapılır?

Çikolata kisti olan hastalar, çoğu zaman düzenli doktor takibi ile günlük hayatlarına devam edebilirler. Kistler nadiren hastaları rahatsız eden belirtilere sebep olur. Bu durumda doktorunuz, sizi muayene ettikten sonra size en uygun tedavi yöntemini seçecektir. Tedavi yöntemini seçerken sizin de fikirleriniz doktorlar için oldukça önemlidir. Çikolata kisti tedavisinde bazen doktor gözlemi ve ilaç tedavisi yeterli olmayabilir. Kistler, agresif ve hızlı bir şekilde gelişiyor olup hastaya ciddi problemler yaşatıyor olabilir. Bu problemlerin arasında gebe kalmada güçlük ve kısırlık gibi oldukça istenmeyen sorunlar da vardır. Çikolata kistlerinin kötü huylu tümörlere dönüşme riski yok denecek kadar az olsa da bazı özel durumlarda bu da mümkün olabilmektedir. Bu gibi durumlarda doktorlar, kistin cerrahi bir operasyon ile alınmasını teklif edebilirler. Ankara çikolata kisti ameliyatı kapalı bir cerrahi yöntemdir, son derece modern cihazlarla gerçekleştirilmektedir. Çikolata kisti tedavisi Ankara hakkında detaylı bilgi almak için sitemizde bulunan telefon numarasından bizi arayabilir, BB Clinic’in uzman doktorlarından randevu alabilirsiniz.

Ankara Çikolata Kisti Ameliyatı

Laparoskopik yöntem olarak da bilinen kapalı çikolata kisti ameliyatı, kistlerle mücadelede en çok tercih edilen ameliyat yöntemlerinden biridir. Oldukça modern ve güvenilir bir operasyon olmasının yanı sıra; bu yöntemle kistlerini aldıran hastalar, diğer ameliyat yöntemleriyle tedavi olan hastalara göre çok daha çabuk iyileşmektedir. Hastanın göbek deliği civarına atılan ve genellikle 1 santimetreden bile küçük olan kesiler yardımıyla ameliyat gerçekleştirilir. Laparoskop isimli küçük bir kamera kullanılarak kistin yeri tam olarak saptanır. Yeri belirlenen kist hastanın vücudundan çıkarılır.

Operasyon başarılı bir şekilde tamamlandıktan sonra hasta, 1 ila 2 gün boyunca hastanede gözetim altında tutulur. Bu sırada doktorlar, özenle hastanın durumundaki her değişimi takip ederler. Taburcu olan hastalar doktorlarının tavsiyelerine uydukları takdirde birkaç hafta gibi kısa sürelerde iyileşebilirler. Ankara çikolata kisti ameliyatı ve diğer tedavi yöntemleri hakkında bilgi almak için sitemizde yer alan iletişim bilgilerini kullanarak bize ulaşabilirsiniz.

Ankara Çikolata Kisti Tedavisi Fiyatları 2024

Çikolata kistlerinin boyutları ve etkileri hastadan hastaya değişiklik gösterebilir. Uygun tedavi yönteminin seçilmesi için doktor muayenesi gereklidir. Doktorlar çeşitli görüntüleme teknikleri kullanarak kistin boyutunu, yerini ve durumunu belirlerler. Muayeneden sonra ise hastalarla birlikte uygun tedavi yöntemlerini kararlaştırırlar. Ankara çikolata kisti tedavisi fiyatları, yöntemden yönteme değişiklik gösterebildiği için uzman bir doktorla görüşme sağlanmadan kesin bir fiyat belirlenmesi mümkün değildir. Çikolata kisti ameliyatı fiyatları ve diğer tedavi yöntemleri hakkında bilgi almak için kliniğimizi arayabilir; Doç. Dr. Bora Coşkun ve Doç. Dr. Buğra Coşkun gibi alanında uzman isimlerden randevu alabilirsiniz.