Ankara Gebelikte Genetik Tarama Testleri

Gebelikte genetik tarama testleri, gebeliğin ilk aylarında anneden alınan kan ile yapılan testlerdir. Bu testler sayesinde embriyoda bulunması olası olan kromozom anomalilikleri tespit edilebilir. Bahsettiğimiz kromozom anomalilikleri birçok hastalığa sebep olmaktadır. Bu yüzden bazı aileler gebeliğin başlarında, çocuklarında böyle bir hastalığın bulunup bulunmayacağını öğrenmek isterler. Ankara fetal genetik tarama testleri olarak da bilinen bu testler sırasında, anneden alınan kan incelenir. Bu kanın içinde embriyonun genetik materyalleri de bulunduğu için embriyodaki olası hastalıklar önceden teşhis edilmiş olur. Gebeliğin 10. haftasından sonra yapılabilen bu testler sayesinde down sendromu ve turner sendromu gibi hastalıkların önceden teşhis edilmeleri mümkün hale gelir.

Gebelikte genetik tarama testleri veya anne kanından DNA testi olarak bilinen bu testler hakkında detaylı bilgi için; Ankara’da bulunan BB Clinic’i arayabilir, Doç. Dr. Bora Coşkun ve Doç. Dr. Buğra Coşkun gibi alanında uzman isimlerden randevu alabilirsiniz.

Gebelikte DNA Testleri Nedir?

Gerek anne adayının sağlığı gerekse de bebeğin gelişimi hakkında detaylı bilgi edinilebilmesi için gebelik süreci boyunca bazı testler yapılmaktadır. Bu testler kromozom anomaliliği sebebiyle bebekte ortaya çıkabilecek hastalıkların teşhisinde kullanılmaktadır. Aynı zamanda gestasyonel diyabet yani gebelik şekeri gibi hastalıkların teşhisi de bu testler sayesinde mümkün olmaktadır. Gebelikte yapılabilecek olan testlere örnek olarak şunlar verilebilir:

• İkili test veya ikili tarama testi olarak bilinen testler sırasında ultrasonografi ile bebek incelenir ve anneden kan testi alınır. Bu testler sayesinde bebeğin kromozomal hastalığa sahip olma riski hesaplanır.
    • Üçlü test veya üçlü tarama testi olarak bilinen bu testler sayesinde bebekte meydana gelme olasılığı olan spina bifida ve kromozomal hastalıkların riski hesaplanır.
    • Şeker yükleme testi sayesinde annenin gebelik şekeri veya gestasyonel diyabet olup olmadığı öğrenilir.
    • NST testi sayesinde özel cihazlar kullanılarak bebeğin genel sağlık durumu değerlendirilir.
    • Fetal DNA testi sayesinde anne kanında serbest olarak dolaşan bebeğin genetik materyalleri tespit edilir. Daha sonra ise bu genetik materyaller incelenir. Anne kanından DNA testi olarak da bilinen bu test diğer testlere göre daha modern ve güvenilir bir testtir.

Anne Kanından Fetal DNA Testi Nedir?

Ankara anne kanından DNA testi, gebeliğin 10 haftasından itibaren uygulanabilen ve 1 hafta gibi kısa bir sürede sonuçları belli olabilen bir tarama testidir. Diğer testlere göre gebeliğin çok daha erken bir aşamasında yapılmaktadır. Bu test sayesinde elde edilen sonuçlar diğer testlere nazaran çok daha güvenilirdir. 10 yılı aşkındır güvenle kullanılan bu test sayesinde hamileliğin erken dönemlerinde gelişim bozukluklarını ve kromozomal hastalıkları teşhis etmek mümkün olur.

Gebelikte Genetik Tarama Testleri Neden Yapılır?

Ankara gebelikte genetik tarama testleri olarak da bilinen bu testler sayesinde gerek anne adayının sağlığını gerekse de bebeğin sağlığını ilgilendiren ciddi hastalıkların teşhisini yapmak mümkün hale gelir. Bu testler gebeliğin farklı dönemlerinde gerçekleştirilebilirler. Bu testler arasında en erken yapılanlarından birisi fetal DNA testi veya anne kanından DNA testidir. Gebeliğin 5. haftasından itibaren, embriyonun genetik materyalleri anne adayının kanında görülmeye başlanır. Ancak bu testin sağlanabilmesi için yeterli DNA seviyesi gebeliğin 10. haftasından itibaren gözlenebilir.

Gebelikte genetik tarama testleri Ankara, sayesinde birçok hastalığın önceden teşhisi mümkündür. Fetal genetik tarama testleri sayesinde teşhis edilebilen hastalıklara;

• Angelman sendromu,
    • Down Sendromu,
    • Cinsiyet kromozom anöploidileri
    • Jacobs sendromu,
    • Cri Du Chat sendromu,
    • Prader – Willi sendromu,
    • Patau sendromu,
    • Turner sendromu
    • Edwards sendromu,
    • Klinefelter sendromu,
    • Di George sendromu örnek olarak verilebilir.

Gebelikte Genetik Tarama Testleri Nasıl Yapılır?

İkili tarama testi ve üçlü tarama testi; bebeğin fiziksel ölçümleri, ultrasonografi incelemeleri ve annenin kan testleri ile sağlanır. 11. ila 14. hafta arasında yapılan bu testlerin sonuçlanma süreleri değişebilse de hemen hemen 2 haftadır. Bu testler sonucu gelen verilerle bebeğin bazı kromozomal hastalıklara sahip olup olmadığının risk hesabı yapılır.

NST testi gebeliğin 32. haftasından sonra yapılabilen bir testtir. Bu test sayesinde bebeğin genel sağlık durumu detaylı bir şekilde incelenmiş olur. Oldukça güvenli bir testtir ve hiçbir risk içermez.

Fetal DNA testi veya anne kanından DNA testi olarak bilinen test sayesinde gebeliğin çok erken aşamalarından itibaren anne ve çocuk sağlığını ilgilendiren hastalıkların araştırılması yapılabilir. 10. haftadan itibaren yapılabilen bu test ile down sendromu gibi görece sık rastlanılan kromozomal hastalıkların erken teşhisi mümkün hale gelir.

Ankara Gebelikte Genetik Tarama Testleri Fiyatları 2024

Ankara anne kanından DNA testi ve diğer fetal genetik tarama testleri sayesinde birçok hastalığın erken teşhisi mümkündür. Gebelik şekeri gibi anne sağlığını yakından ilgilendiren hastalıklar da bu testler sırasında teşhis edilebilir ve gerekli önlemler alınabilir. Ankara anne kanından DNA testi fiyatları, beraberinde yapılan diğer testlere göre değişebilmektedir. Fetal genetik tarama testleri fiyatları ve diğer konular hakkında detaylı bilgi için kliniğimizi arayabilir, alanında uzman olan doktorlarımız Doç. Dr. Bora Coşkun ve Doç. Dr. Buğra Coşkun’dan randevu alabilirsiniz.