Ankara Vajinismus Tedavisi

Vajinismus, cinsel ilişkiyi zorlaştıran hatta kimi zamanlarda engelleyen, vajinal kasların kişinin kontrolü dışında kasılması durumudur. Kadınlarda vajinismus sıkça karşımıza çıkan cinsel işlev bozukluklarından biridir. Çiftlerin cinsel hayatını sekteye uğratan vajinismus, 100 kadından 2’sinde görülebilen yaygın bir rahatsızlıktır. Bu rahatsızlığın nedeni genellikle psikolojik olsa da bazı fiziksel sebeplere de dayanabilmektedir. Özellikle Uzak Doğu ve Ortadoğu ülkelerinde kadınlara yüklenen kültürel baskıdan dolayı burada yaşayan kadınların Batı ülkelerine göre psikolojik olarak vajinismusa yakalanma risklerinin daha yüksek olduğu görülmektedir. Toplumun kadınlara kültürel olarak yüklediği bu baskıda bekaret, kadının hamile kalmaktan duyduğu endişe ve cinsel yolla bulaşan hastalıklardan duyulan korku gibi birçok sebeple vajinismus ortaya çıkabilmektedir.

Yazımızın devamında vajinismus tedavisi ile ilgili daha detaylı bilgi bulabilirsiniz. Vajinismus tedavisi ile ilgili, Doç. Dr. Bora COŞKUN ve Doç. Dr. Buğra COŞKUN’un Ankara’da bulunan klinikleri BB Clinic ile iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.

Vajinismus Nedir?

Vajinismus, vajina kaslarında, tekrarlayan ya da sürekli istem dışı ve cinsel ilişkiye engel olan spazm varlığı olarak tanımlanmaktadır. İlk kez cinsel ilişki yaşayacak kadınlarda görülebileceği gibi aktif cinsel hayatı olan kadınlarda da görülebilmektedir. Vajinismusta kasılmalar sonucu cinsel birleşme ya acılı ya da imkansız hale gelmektedir. Kadın istese dahi bu kasılmalara engel olamaz. Bu durum bir süre sonra eşi itme, bacakları kapama gibi davranışlara dönebilir. Vajinismus, çiftlerin sağlıklı bir cinsel hayata sahip olmalarının önünde bir engel oluşturmaktadır. Ayrıca, tedavi edilmediği durumlarda, çiftler arasında problemlere yol açan ve başka sorunları da tetikleyebilen huzur kaçıran bir rahatsızlıktır.

Vajinismusun Sebepleri Nelerdir?

Vajinismus farklı nedenlerden kaynaklanabilir. Bu nedenler ne olursa olsun bireyin elinde olmayan nedenler olduğunu bilmekte fayda vardır. Başlıca vajinismus nedenlerini, psikolojik ve fiziksel olmak üzere iki grupta toplayabiliriz.

Vajinismusun Psikolojik Sebepleri

• Cinsel eğitim eksikliği,
    • Bekâret ve namus kavramının kadınlar üzerinde yarattığı baskı ve stres,
    • Kulaktan dolma cinsel ilişki sırasında duyulacağı söylenen ağrı ve acıdan korku duyma veya ilk gece korkusu,
    • Travmatik doğum veya jinekolojik işlem öyküsü,
    • Partnerin ilişkiye zorlayan tutum ve davranışları,
    • Yetersiz ön sevişme,
    • Yetersizlik ve başarısızlık korkusu,
    •  Kaygı ve panik bozuklukları,
    • Cinsel taciz ve tecavüz gibi travmatik deneyimler yaşamak ya da şahit olmak,
    • Kontrolü kaybetme korkusudur.

Vajinismusun Fiziksel Nedenleri

• Vajinal enfeksiyonlar veya idrar yollarında görülen enfeksiyonlar,
    • Kızlık zarında görülen anomaliler,
    • Vajinanın normalde kısa olması veya içerisinde perde olması,
    • Bazı kist veya apselerdir.

Vajinismus Belirtileri Nelerdir?

• Cinsel ilişkiye girmekten duyulan korku,
    • Penisin vajinaya giriş anında duyulan büyük acı,
    • Vücutta ve bacaklarda görülen engel olunamaz kasılmalar,
    • Cinsel birliktelik sırasında panik atak ve nefes almada güçlük çekme,
    • Cinsel ilişki sırasında duyulan uzun süreli ağrı/acı,
    • Tampon yerleştirirken ağrı,
    • Jinekolojik muayene sırasında ağrı,
    • Penisin vajinaya girememesidir.

Vajinismus Çeşitleri Nelerdir?

Vajinismusun iki farklı çeşidinden söz edebiliriz. Birincisi ilk kez cinsel birleşme yaşayacakları kapsarken ikincisi aktif cinsel hayatı olan kadınları kapsamaktadır. Bunların sınıflandırılması cinsel hayatın hangi evresinde görüldüğüne göre yapılmaktadır.

Primer (Birincil) Vajinismus

Hayatında daha önce cinsel birliktelik yaşamamış kadınlarda görülen vajinismus çeşididir. Primer vajinismus hastaları, genellikle sadece cinsel birliktelikten değil, vajinaya herhangi bir cisim girmesi durumundan da korkarlar. Bu nedenden dolayı vajinal muayene olmak, vajina içerisine fitil, ilaç veya tampon yerleştirmek gibi vajinaya cisim girmesi gereken durumlarda da korku ve kaygı hissedebilirler.

Sekonder (İkincil) Vajinismus

Kişi, daha önce gerçekleştirdiği cinsel ilişkilerde sorunsuz bir birleşme yaşayabiliyorken sonradan görülmeye başlanmış vajinismus çeşididir. Sebebi genellikle yaşanan travmatik bir durumda aranır.  Bu durumlar; travmatik doğum, ağrılı jinekolojik muayene, düşük yapma, kürtaj, cinsel saldırı gibi olaylara maruz kalmak olabilir.

Vajinismus Tedavi Edilebilir Mi?

Vajinismus genellikle psikolojik nedenlere bağlı geliştiği için evde kendi kendinize tedavi edebileceğiniz bir hastalık değildir. Mutlaka hasta ve eşlerinin bir uzmana danışmaları gerekmektedir. Hasta hangi çeşit vajinismus olursa olsun tedavi her zaman yüzde yüz vardır. Tedavisi mümkün olan bu hastalıkta bir jinekolog ve bir cinsel terapi uzmanı ile görüşüp sizin için en uygun vajinismus tedavi yönteminin belirlenmesi gerekmektedir.

Vajinismus Nasıl Tedavi Edilir?

Çiftlerimize sağlıklı bir cinsel hayat sunabilmek için ilk olarak ön görüşme yapılır ve hastanın yaşadığı olumsuzluklar öykü olarak belirlenir. Daha sonra jinekolojik muayene yapılır ve rahatsızlığın fiziksel bir sebebi olup olmadığı araştırılır. Fiziksel bir sorun olmadığının anlaşıldığı durumlarda, bilişsel ve davranışsal tedavi yöntemlerine başvurulur. Vajinismus tedavisinde, farklı disiplinler arasında iş birliği bulunmaktadır. Vajinismus konusunda uzman jinekolog, psikolog ve psikiyatristlerin ortak çalışmalarıyla vajinismus tedavisi gerçekleştirilir.

Tedavinin ana amacı doktorunuzun vereceği vajinismus egzersizleri ve psikoterapiler ile kasların kontrolsüzlüğünü engellemek, ağrı korkusunu azaltmak ve bu rahatsızlık yüzünden tetiklenen çeşitli korkuları yenmek olacaktır. Vajina girişini rahatlatacak birtakım egzersizler ve uygulamalar tavsiye edilebilir. Bunlar; bilinçaltı temizleme, cinselliğe alışma, pelvik kasları egzersizleri, vajinal dilatör ile egzersizler, parmak egzersizleri gibi basamaklardan oluşur. Bu basamakların tamamlanması ile cinsel ilişki daha sağlıklı ve mutlu bir hal alacaktır.

Doktorunuz vajinismusu aşmanızda size yardımcı olacak ve tedaviden sonra sağlıklı, mutlu bir cinsel hayatınız olmasını sağlayacaktır.

Ankara Vajinismus Tedavisi Fiyatları 2024

Vajinismus tedavisinde disiplinler arası bir yöntem tercih edilmektedir. Cinsel terapi uzmanları ve jinekologların iş birliği ile gerçekleştirilen vajinismus tedavisi fiyatları klinikten kliniğe değişebilir. Ankara vajinismus tedavisi fiyatları 2023 ile ilgili bilgi almak için BB Clinic ile iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.