Ankara Miyom Ameliyatı

Rahmi meydana getiren düz kas hücrelerinin ve diğer dokuların kontrolsüz bir şekilde çoğalması sonucu oluşan tümörlere miyom adı verilir. Miyomlar genellikle iyi huylu ve tedavi edilebilen tümörlerdir. Hastalığın erken dönemlerinde belirti vermezler. Bu yüzden çoğu defa teşhisleri rutin bir muayene sırasında olur. Rahimlerinde tümör bulunduğunu öğrenen hastalarımızın ilk tepkileri doğal olarak korku ve paniktir. Ancak unutulmamalıdır ki miyomlar genel itibari ile kanserli olmayan, yani iyi huylu tümörlerdir. Her ne kadar iyi huylu olsalar da bazı durumlarda istenmeyen, olumsuz belirtilere sebep olabilirler. Bu belirtilerin arasında şiddetli ve uzun adet kanamaları, gebe kalmada güçlük gibi şikayetler yer alır. Bahsettiğimiz şikayetler hastaların günlük yaşamlarını olumsuz etkileyebilmektedir.

Ankara miyom ameliyatı sayesinde önceden takibi ve düzenli muayenesi yapılan miyomlar, gerektiğinde sıkıntısız bir şekilde rahimden alınabilirler. Bu uygulamalar cerrahi operasyonlardır ve uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilirler. Miyom ameliyatı Ankara konusunda detaylı bilgi sahibi olmak için yazımızın geri kalanını okuyabilirsiniz. Bilinmelidir ki rahim fibroidi olarak da bilinen miyomlar, yalnızca tıp eğitimi almış uzman hekimler tarafından teşhis ve tedavi edilir. Uzman görüşlerinden yararlanmak ve muayene randevusu almak için sitemizde yer alan iletişim bilgilerinden kliniğimize ulaşabilirsiniz.

Miyom Nedir?

Miyomlar, rahimde oluşan iyi huylu tümörlerdir. En sık 30 ila 50 yaşları arasında bulunan kadınlarda görünseler de her yaştan kadında miyom bulunabilir. Çoğu zaman belirti vermeyen miyomlar, teşhis edildikleri takdirde düzenli olarak doktor kontrolünden geçmelidir. Kontrolsüzce büyüdükleri durumlarda istenmeyen rahatsızlıklara sebep olabilirler. Bu rahatsızlıklar arasında idrarını tutamama, şiddetli adet sancıları, cinsel birleşme sırasında ağrı gibi belirtiler vardır. Dahası, her iyi huylu tümör gibi miyomlar, düşük de olsa kanserli tümörlere dönüşme riski taşırlar. Bu yüzden rahminde miyom olduğundan şüphelenen hastaların, doktora görünmeleri şiddetle önerilmektedir.

Doktor muayenesi sonucunda miyom teşhisi konulan hastaların çoğu, düzenli takip ile hayatlarına devam edebilirler. Rahminde bulunan miyom sebebiyle ağrılar ve sıkıntılar çeken diğer hastalar ise Ankara miyom ameliyatı sayesinde kolayca tümörlerinden kurtulabilirler.

Miyom Belirtileri Nelerdir?

Miyom, çoğu zaman belirtisiz seyreden bir hastalık olsa da bazı durumlarda hastaya ciddi problemler çıkarabilmektedir. Tümörün çeşidine, büyüklüğüne ve yerine göre değişiklik gösterebilen miyom belirtilerine;

• Yoğun ve ağrılı adet kanaması,
    • İdrara çıkma sıklığının artması,
    • Kabızlık gibi sindirim ve boşaltım sistemi sorunları,
    • Büyüyen tümör yüzünden gebe kalmada güçlük yaşanması gibi örnekler verilebilir.

Ankara Miyom Ameliyatı Nedir?

Miyom ameliyatı, rahimde yer alan miyom isimli iyi huylu tümörlerin cerrahi bir operasyon ile alınmasıdır. Miyomlar çoğu zaman iyi huylu ve belirti vermeyen tümörler olsalar da bazı durumlarda hastaların hayat kalitesini düşüren rahatsızlıklara sebep olabilirler.  Düzensiz ve ağrılı adet kanamaları yaşayan ya da miyomlar yüzünden gebe kalmakta güçlük çeken hastalar, miyom ameliyatı Ankara uygulamasını tercih edebilirler. Miyomların, kötü huylu tümörlere dönüştüğü durumlarda da miyom ameliyatı gerçekleştirilir.

Ankara Miyom Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Cerrahi operasyondan önce doktor muayenesi gerçekleşir. Bu süreçte doktor, çeşitli modern görüntüleme tekniklerini kullanarak tümörün yerini, şeklini ve büyüklüğünü tespit eder. Daha sonra hastanın ameliyata uygunluğu özenle kontrol edilir. Miyom ameliyatları; açık miyom ameliyatı ve kapalı miyom ameliyatı olarak ikiye ayrılmaktadır. Hastalar, aksi doktor tarafından tavsiye edilmediği sürece kapalı miyom ameliyatını tercih etmektedir. Miyom ameliyatı yalnızca tıp eğitimi olan uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilebilir. Sitemizde yer alan iletişim bilgilerini kullanarak Ankara’da bulunan kliniğimizi arayabilir, Doç. Dr. Bora Coşkun ve Doç. Dr. Buğra Coşkun gibi alanında uzman isimlerden randevu alabilirsiniz.

Açık Miyom Ameliyatı

Tıp dilinde myomektomi olarak tabir edilen açık miyom ameliyatı, hastanın karnına açılan kesiden tümörlerin çıkarılması ile gerçekleşir. Bu kesi ortalama olarak 10 ila 12 santimetre arasında olabilir. Açık miyom ameliyatı, ameliyat sonrası gelişebilen komplikasyonların fazlalığı sebebi ile günümüzde pek tercih edilmemektedir. Kapalı miyom ameliyatının önerilmediği bazı durumlarda uygulanabilmektedir. Açık miyom ameliyatı süresi ortalama olarak 1 saattir.

Kapalı Miyom Ameliyatı

Ankara miyom ameliyatı teknikleri arasında hastaların en çok tercih ettiği yöntemdir. Laparoskopik Myomektomi olarak da bilinen kapalı miyom ameliyatı, modern yöntemler ve cihazlarla gerçekleştirilen bir uygulamadır. Çoğu zaman 1 santimetreyi bile bulmayan kesiler sayesinde, hastanın rahminde bulunan miyomlar başarılı bir şekilde alınırlar. Kesiler çok küçük olduğu için ameliyat sonrası komplikasyon riski, diğer yöntemlere kıyasla oldukça düşüktür. Kapalı miyom ameliyatı sonrasında iyileşme süresi de epey kısadır. Hasta çoğu zaman bir haftada, büyük ölçüde iyileşmektedir.

Ankara Miyom Ameliyatı Kaç Saat Sürer?

Ameliyat süresi kişiden kişiye ve doktorun kullandığı tekniğe göre değişiklik gösterebilmektedir. Miyom ameliyatı süresi ortalama olarak 1 ila 2 saati bulabilmektedir.

Miyom Ameliyatı Sonrası Neler Yapılmalı?

Ameliyat sonrasında doktorunuz size beslenme düzeniniz ve günlük aktiviteleriniz konusunda tavsiyelerde bulunacaktır. Bazı özel durumlar haricinde hastalara ufak yürüyüşler yapmaları tavsiye edilir. Miyom ameliyatı sonrasında, hastaların bir süre ağır işlerden uzak durmaları önerilmektedir.

Miyom Ameliyatı Kaç Günde İyileşir?

Miyom ameliyatı olan hastalar bir gece boyunca hastanede gözlem altında tutulurlar. Hastaların iyileşme süresi; miyomun büyüklüğüne, hastanın yaşına ve kullanılan ameliyat tekniğine göre değişebilmektedir. Kapalı miyom ameliyatı, daha küçük kesiler yardımıyla gerçekleştirildiği için; hasta, açık miyom ameliyatına kıyasla daha erken iyileşmektedir.

2024 Miyom Ameliyatı Ankara Fiyatları

Ankara miyom ameliyatı, doktor muayenesi sonrasında seçilen ameliyat yöntemine göre değişiklik gösterebilmektedir. Her hastalığın kişiye özel olduğunu, bu yüzden ameliyat tekniklerinin de kişiden kişiye değişebileceğini unutmamak gerekir. Ankara miyom ameliyatı fiyatları ve diğer konular hakkında daha kapsamlı bilgiler almak için kliniğimizle iletişime geçebilir, uzman doktorlarımızdan randevu alabilirsiniz.