Ankara Kısırlık Tedavisi

Kısırlık, tıp dilinde infertilite olarak tabir edilen ve 12 ay boyunca korunmasız ilişkiye rağmen gebeliğin gerçekleşmediği durumlara verilen isimdir. Kısırlığın sebebi çiftlerden herhangi birine veya bazı durumlarda her ikisine de bağlı olabilir. Kısırlık, her 10 kişiden 1’inin deneyimleyebileceği, görece yaygın ancak tedavi edilebilir bir hastalıktır. Bu oran kadınlarda ve erkeklerde hemen hemen aynıdır. Ankara kısırlık tedavisi, kısırlığın nedenlerini tespit edip bu nedenleri ortadan kaldırmayı amaçlamaktadır.

Hem kadınlarda hem de erkeklerde görülebilen bu rahatsızlığın nedenleri; cinsiyete, yaşa ve diğer birçok faktöre göre değişebilmektedir. Bu nedenler doktor tarafından istenilen testler ve bazı görüntüleme teknikleri ile teşhis edilir. Başarılı bir kısırlık tedavisine giden yol yüksek doğrulukta bir teşhisten geçmektedir. Kısırlık; ilaç tedavisi, aşılama tedavisi ve tüp bebek tedavisi gibi farklı yöntemlerle tedavi edilebilmektedir. Tedavi yöntemi, yapılan testler ve hasta öyküsü ışığında uzman doktorlar tarafından özenle seçilir. Ankara kısırlık tedavisi hakkında bilgi almak için sitemizde yer alan numaradan BB Clinic’i arayabilir, alanında uzman olan doktorlarımızdan randevu alabilirsiniz.

Kısırlık Nedir?

Kısırlık, 1 yıl boyunca düzenli ve korunmasız ilişkiye rağmen gebeliğin yaşanmaması durumunu ifade eden terimdir. 35 yaşını geçmiş olan kadınlarda doğurganlık zamanla azalmaktadır. Bu yüzden 35 yaş ve üzeri olan çiftlerde kısırlıktan şüphelenmek için 6 ay boyunca gebeliğin gerçekleşmemesi yeterli olabilir. Kısırlık günümüzde oldukça yaygın olan bir rahatsızlıktır. Bireyler birçok farklı sebepten infertile yani kısır olabilirler. Kısırlık tedavisi, bu sebeplerin en doğru şekilde teşhis edilmesiyle başlar. Daha sonra ise bu sebepleri ortadan kaldırmak için çalışmalara başlanır. Kısırlığın sebepleri arasında kistler ve kitleler gibi ciddi kadın hastalıkları yer alabilmektedir. Bu yüzden doktor muayenesi çok önemlidir.

Kısırlık Belirtileri Nedir?

Kısırlık tanısının, ancak alanında uzman bir doktor tarafından konulabileceğini hatırlatmakla birlikte; kısırlıktan şüphelenebileceğiniz bazı durumlar mevcuttur. Normal şartlarda 12 ay boyunca korunmasız ve düzenli cinsel ilişkide bulunan bir kadının, %85 ihtimalle hamile kalması beklenir. Bu ihtimale rağmen gebeliğin gerçekleşmediği durumlarda uzman bir jinekoloğa görünmek gerekebilir.

35 ve üzeri yaşlarda kadınların doğurganlık oranı düşebilmektedir, bu yüzden 6 ay devam eden düzenli ve korunmasız ilişkiye rağmen hamile kalmayan kadınlar da kısırlıktan şüphelenebilir. Bu durumda da kısırlığın nedenlerinin araştırılması ve tedavi edilmesi için alanında uzman bir doktorla görüşülmelidir.

Kadınlarda Kısırlık Nedenleri Nelerdir?

Kadınlarda kısırlık birçok farklı sebepten ortaya çıkabilir. Bu sebepler arasında; üreme sistemi organlarında oluşan yapısal anormallikler, kistler veya kitleler olabilmektedir. Genel itibariyle kadınlarda kısırlığa sebep olabilecek nedenlere;

• Polikistik over sendromu,
    • Çikolata kistine de sebep olabilen endometriozis hastalığı,
    • Yumurtalık rezervlerinde meydana gelen azalma,
    • Follop tüplerinde meydana gelen yapısal bozukluklar,
    • Tiroid gibi hormon bozukluğu hastalıkları,
    • Obezite veya aşırı kilo,
    • Alkol veya sigara kullanımı örnek olarak verilebilir.

Kısırlık saydığımız nedenlerin biri veya birden fazlasının aynı anda görülmesiyle ortaya çıkabilir. Bu nedenlerin tespiti uzman doktorlar tarafından yapılan muayeneler ve testler sayesinde belirlenir. Ankara kısırlık tedavisi bu nedenlerin ortadan kaldırılmasına yönelik gerçekleştirilir.

Erkeklerde Kısırlık Nedenleri Nelerdir?

Herhangi bir sağlık sorunu olmayan erkekler günde 75 milyon ila 160 milyon arasında sperm hücresi üretebilmektedir. Bu sayının yeterli olmadığı veya üretilen spermlerin kalitesinde düşüklük yaşandığı takdirde gebelik meydana gelmeyebilir. Erkeklerde kısırlık nedenleri arasında;

• Hormon bozukluğu hastalıkları,
    • Sperm üretiminin düşük olması,
    • Sperm hücrelerinde şekil bozuklukları bulunması,
    • Testiste varikosel yani damar genişlemesi gibi rahatsızlıların bulunması,
    • Şeker hastalığı
    • Meni adlı sıvıda canlı sperm hücrelerinin bulunmaması, yani azospermi,
    • Bazı bağışıklık sistemi hastalıkları,
    • Sperm kanallarında yaşanan tıkanıklıklar,
    • Spermlerin hareket kabiliyetlerinin az olması,
    • Alkol, sigara, kahve veya uyuşturucu madde kullanımı gibi rahatsızlıklar bulunmaktadır.

Erkeklerde kısırlık, tüm bu nedenlerin biri veya birden fazlası sebebiyle meydana gelebilir. Kısırlığa sebep olan rahatsızlıkların yüksek doğrulukla belirlenmesi erkeklerde kısırlık tedavisi için çok önemlidir.

Kadınlarda Kısırlık Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kısırlık tedavisi, kısırlığa sebep olan nedenlerin ortadan kaldırılmasını ve böylelikle gebeliğin gerçekleşmesini amaçlamaktadır. Kadınlarda kısırlığın oluşma sebeplerine göre tedavi yöntemleri değişiklik gösterebilir.

Eğer kısırlık; düzenli ve sağlıklı yumurtlamanın gerçekleşmemesi sebebiyle ortaya çıkıyorsa doğurganlık ilaçlarıyla tedavi sağlanabilir. Fertilite ilaçları olarak da bilinen bu ilaçlar tablet veya enjeksiyon şeklinde reçete edilebilir. Bu ilaçlarla birlikte yumurtlamanın düzenli ve sağlıklı hale gelmesi amaçlanır.

Diğer bir yöntemde ise, erkek partnerden alınan yoğunlaştırılmış spermlerin, yumurtlama döneminde rahme ulaştırılmasıyla tedavi gerçekleştirilir. Aşılama tedavisi olarak da bilinen bu yöntem, döllenmenin çok daha kolay sağlanmasına sebep olmaktadır.

Erkek partnerden alınan sağlıklı sperm hücreleri ile kadından alınan yumurtanın laboratuvar ortamında birleştirilmesine tüp bebek tedavisi denilmektedir. Yumurta hücreleri alınmadan önce çeşitli ilaçlar sayesinde yeterince sağlıklı ve gelişmiş olmaları sağlanır. Bu sayede operasyonun başarı oranı da artmaktadır.

Erkeklerde Kısırlık Tedavisi Nasıl Yapılır?

Erkeklerde kısırlık tedavisi, kısırlığa yol açan sebeplerin tedavi edilmesiyle gerçekleşir. Çoğu zaman bazı yaşam tarzı değişiklikleri bile sperm sayısını ve kalitesini arttırabilmektedir. Bunların arasında sigara, alkol ve uyuşturucu maddeler gibi zararlı alışkanlıkları bırakmak vardır. Bu yaşam tarzı değişiklikleri ilaç tedavisi ile birleştiği zaman kaliteli sperm üretimini arttırmakta ve döllenmenin gerçekleşmesine katkı sağlamaktadır.

Sperm kanallarında veya testislerde oluşabilecek bazı problemler de kısırlığa sebep olabilir, bu durumda cerrahi operasyonlar erkeklerde kısırlık tedavisi için tercih edilebilir.

Ankara Kısırlık Tedavisi Fiyatları 2024

Kısırlık tedavisi hastaların cinsiyetine, yaşlarına ve kısırlığa sebep olan rahatsızlıklara göre değişebilmektedir. Bu faktörler doktor muayenesi ve testler sayesinde belirlenir. Daha sonra ise hastaya en uygun tedavi yöntemi özenle planlanır. Ankara kısırlık tedavisi fiyatları hastadan hastaya değişebilmektedir. Konu hakkında detaylı bilgi için kliniğimizi arayabilir; Doç. Dr. Bora Coşkun ve Doç. Dr. Buğra Coşkun gibi uzman isimlerden randevu alabilirsiniz.