Lazerle Menopoz Tedavisi Ankara

Lazerle menopoz tedavisi Ankara, menopoz dönemine giren kadınların deneyimlediği şikayetleri azaltmak, genital bölgenin gençleşmesine yardımcı olmak ve cinsel yaşamı ilgilendiren sorunları gidermek amacıyla yapılan uygulamadır. Kız çocukları, yumurtalıklarında sayısı milyonları bulan olgunlaşmamış yumurta hücresi (oosit) ile dünyaya gelirler. Ergenlik dönemine gelinene kadar bu hücrelerin sayısında binlerce azalma görülür. Ergenlik dönemine girilmesi ile birlikte bireyin vücudunda, bu hücrelerin olgunlaşmasını ve döllenmeye hazır hale gelmesini sağlayan hormonlar salgılanmaya başlar. Böylece her ay belli sayıda yumurta hücresi olgunlaşır, belli bir sayıda hücre ise kaybedilir.

Yumurtlama olarak da bilinen bu döngü, genellikle bireyin 45 ila 50’li yaşlarına kadar devam eder. Sonrasında yumurtalık rezervleri tükenir ve birey menopoz dönemine girmiş olur. Menopoz dönemine girilmesi ile birlikte kadın bedeninin işleyişi için çok önemli olan bazı hormonlar yeterince salgılanmamaya başlar. Birey buna bağlı olarak günlük yaşamını zorlaştıran ve cinsel hayatını olumsuz etkileyen çeşitli şikayetler deneyimlemeye başlayabilir. Lazerle menopoz tedavisi bu sorunlardan bazılarının giderilmesi amacıyla yapılır. Yazımızın devamında ‘’Lazerle menopoz tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Lazerle menopoz tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Lazerle menopoz tedavisi kimlere önerilir?’’ ve ‘’Lazerle menopoz tedavisi neden yapılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara lazerle menopoz tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Lazerle Menopoz Tedavisi Nedir?

Lazerle menopoz tedavisi, menopoz döneminde sıklıkla görülen vajinal kuruluk, doku yıpranması ve cinsel isteksizlik gibi sorunları gidermek amacıyla yapılan uygulamadır. Ameliyatsız bir uygulama olan lazerle menopoz tedavisi kadın doğum uzmanları tarafından gerçekleştirilir. Günümüzde diğer tüm lazer uygulamaları gibi sundukları avantajlar nedeniyle klasik, cerrahi içeren uygulamalara kıyasla daha fazla tercih edilmeye başlanmışlardır.

Lazerle Menopoz Tedavisi Neden Yapılır?

Lazerle menopoz tedavisi şu gibi amaçlarla yapılabilir:

• Vajinal dokuların yenilenmesini sağlamak.
    • Vajinal kanaldaki minimal genişleme sorununu gidermek.
    • Bireyin cinsel ilişkilerden daha fazla haz duymasını sağlamak.
    • Vajinal kuruluk sorununu gidermek.
    • Cinsel isteksizlik gibi sorunları gidermek.

Lazerle menopoz tedavisi bu gibi amaçlarla yapılabilir.

Menopoz Neden Olur?

Menopoz, bir hastalık değildir ve her kadın, yaşamının bir döneminde menopoza girmektedir. Bununla birlikte erken menopoza yol açabilecek bazı etmenler vardır. Bu etmenler arasında hormon dengesizliği, yumurtalık yetmezliği, kanser hastalıkları ve kanser tedavisi görmüş olmak gibi faktörler bulunmaktadır. Menopoz yaşı ülkemizde 46 ila 48 civarındadır, dünya genelinde ise bu yaş aralığı 45 ila 55’tir.

Menopoz Belirtileri Nelerdir?

Menopoz belirtileri arasında şunlar bulunmaktadır:

• Vajinal kuruluk ve buna bağlı olarak cinsel ilişki sırasında ağrı.
    • Cinsel isteksizlik.
    • Orgazm olmakta güçlük çekmek.
    • Özellikle de geceleri artışa geçen sıcak basması hissi. Buna eşlik eden aşırı terleme de sık sık deneyimlenebilir.
    • Kaygı sorunu, anksiyete.
    • Yüz ve göğüs bölgesinde kızarma.
    • Kilo alımı.
    • Uyku sorunları.
    • Meme dokularında hassasiyet.

Menopoz belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Menopoz Tehlikeli Bir Dönem Mi?

Menopoz genel olarak tehlikeli bir dönem değildir. Bununla birlikte menopoz dönemine giren kadınların hormon dengelerinde ciddi dalgalanmalar görülür, bazı hormonlar yeterince salgılanmaz. Bu da bazı fizyolojik sorunların ortaya çıkmasına, çeşitli hastalık risklerinin artmasına neden olabilir.

Lazerle Menopoz Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

Lazerle menopoz tedavisinin faydaları arasında şunlar yer almaktadır:

• Vajinal kuruluk sorununun giderilmesine yardımcı olur, böylece cinsel ilişki sırasında ağrı hissedilmeyebilir.
    • Cinsel isteksizlik sorunu için faydalıdır.
    • Vajinal dokuların gençleşmesine ve yenilenmesine yardımcı olur.
    • Bireyin cinsel ilişkiler sırasında daha fazla haz duymasına yardımcı olabilir.

Lazerle menopoz tedavisinin yararları bu şekilde sıralanabilir.

Lazerle Menopoz Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Lazerle menopoz tedavisi genelde 20 dakika kadar sürer. Bununla birlikte seans süresi 30 dakikayı bulabilir. Bu uygulama genellikle 1 ila 3 seans şeklinde, 4 hafta aralıkla yapılır. Bununla birlikte seans sayısı ve sıklığı değişiklik gösterebilir.

Lazerle Menopoz Tedavisi Nasıl Yapılır?

Lazerle menopoz tedavisi sırasında ilk olarak hastaya özel bir pozisyon verilir. Daha sonra ise lazer ışınlarının çıktığı proba kayganlaştırıcı bir sıvı sürülür. Böylece lazer probu konforlu bir şekilde vajinal kanala yerleştirilir. Son olarak lazer dozunda bir ayarlama yapılır ve lazer probundan vajinadaki ilgili bölgelere lazer atışları gerçekleştirilir. Böylece tedavi başarılı bir şekilde gerçekleştirilmiş olur.

Ankara Lazerle Menopoz Tedavisi Fiyatları 2024

Ankara lazerle menopoz tedavisi fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.