Ankara Rahim Filmi (HSG)

Halk arasında ilaçlı rahim filmi olarak bilinen Histerosalpingografi işlemi, hastalıkları teşhis etmek için kullanılan bir görüntüleme tekniğidir. Rahim içine ve fallop tüplerine verilen kontrast bir sıvı sayesinde gerçekleşir. Rahim filmi ile birçok farklı rahatsızlık teşhis edilebilir, nedenleri incelenebilir. Miyom ve polip gibi kitlelerin varlığından şüpheleniliyorsa rahim filmi kullanılarak bu durum araştırılabilir. Ayrıca kısırlık sebeplerinin araştırılması ve rahim kanseri gibi rahatsızlıkların tespitinde de sıkça tercih edilen bir yöntemdir. Görüntülemenin gerçekleşmesi için verilen sıvı, fallop tüplerindeki mukoza adı verilen yapışkan maddeyi temizleyerek tedavi sürecine katkı sağlayabilir. Ankara rahim filmi hakkında detaylı bilgi için BB Clinic’i arayabilir, kadın hastalıkları alanında uzman olan doktorlarımızdan randevu alabilirsiniz.

Rahim Filmi (HSG) Nedir?

Rahim filmi, rahim içine ve fallop tüplerine verilen bir sıvının, bu organlara yapışarak onları görünür hale getirmesi ile çekilir.  Rahimde bulunabilecek olası şekilsel ve yapısal bozukluklar bu yöntem yardımıyla incelenir. Rahim filmi aynı zamanda fallop tüplerinin tıkanıklık durumunu incelemek için de kullanılabilmektedir. Rahim ve fallop tüplerinin detaylı görüntülenmesi sayesinde kısırlık gibi hastalıkların sebepleri araştırılır. Kısırlık tedavisi görecek olan hastalarda teşhis çok önemlidir. Kısırlığın nedeni ne kadar doğru ve kesin belirlenebilirse seçilen tedavi yöntemi de o kadar kesin bir şekilde işe yarayacaktır. Bu yüzden rahim filmi gibi ileri görüntüleme teknikleri; kısırlığın teşhisinde ve araştırılmasında sıkça tercih edilen bir yöntemdir.

Rahim Filmi (HSG) Nasıl Çekilir?

Rahim filmi birçok hastalığın tanısında kullanılan önemli bir tanı yöntemidir. Hastalar röntgen masasına uzandırılır. Daha sonra işlemin yapılacağı pozisyon doktor tarafından hastaya anlatılır. Bu pozisyon, hastanın sırt üstü uzanıp bacaklarını kendine doğru çekmesiyle alınır. Daha sonra ise; özel yöntemlerle sterilize edilmiş -üzerindeki tüm canlı ve zararlı organizmalar temizlenmiş- olan vajinal spekulum yardımıyla, vajen girişi ve vajinal duvarlar aralanır. Günümüzde vajinal spekulum adlı aletin tek kullanımlık versiyonları da vardır ve oldukça güvenilirdir. Doktorunuz olası bir enfeksiyon riskini önlemek için her önlemi özenle alır. Aralanan vajen girişi ve vajina duvarları, bahsettiğimiz önlemler dahilinde antiseptik bir sıvı yardımıyla temizlenir. Daha sonra kateter ismi verilen ince bir tüp yardımıyla hastanın rahmine, rahim girişine ve fallop tüplerine iyot içeren bir sıvı verilir. Bu sıvı ilaç değildir, tedavi görevi yoktur. Yalnızca yüzeylerine yapıştığı organların incelenmesine olanak sağlar. Tüm bu işlemler yapıldıktan sonra rahim filmi çekilir.

Rahim Filmi Hangi Durumlarda Çekilir?

Kadın üreme sistemi oldukça kompleks ve kadınların genel sağlığı için çok önemli organlar barındıran bir sistemdir. Bu organlarda meydana gelebilecek bazı problemler; kısırlık, ağrılı âdet kanamaları veya âdet düzensizliği gibi rahatsızlıklara yol açabilir. İlaçlı rahim filmi olarak da bilinen HSG filmi sayesinde bu organları detaylıca incelemek mümkün olur. Rahimde yer alabilen kitleler ve kısırlığa sebep olan etmenler bu yöntem sayesinde etraflı bir şekilde araştırılır. Unutulmamalıdır ki iyi bir tedavi ancak kesin bir teşhisten sonra yapılabilir. Kadın hastalıklarının doğru teşhis edilmesi, hastalıklara sebep olan faktörlerin kesin bir şekilde belirlenmesi bu yüzden çok önemlidir.  Rahim filmi gerektirebilen bazı durumlar;

• Kısırlığa sebep olan nedenlerin araştırılması ve hastaya en uygun tedavi takviminin oluşturulabilmesi,
    • Tekrarlayan düşükler gibi rahim kaynaklı olabilen problemlerin belirlenmesi ve incelenmesi,
    • Rahimde görülebilen polip ve miyom gibi kitlelerin tespiti ve incelenmesi,
    • Daha önce gerçekleştirilen operasyonların kontrolü için,
    • Âdet döngüsü ile alakalı şikâyetlerin nedenlerinin araştırılması şeklinde sıralanabilir.

Rahim Filmi Neden Çekilir?

HSG olarak da bilinen rahim filmi; kısırlık sebeplerinin araştırılmasından rahimde oluşan kitlelerin tespitine kadar birçok farklı sebepten çekilebilir. Rahim, kadın üreme sisteminin en önemli organlarından biridir. Gerek kadınların hormon düzeni üzerine olan etkilerinden gerekse embriyonun geliştiği yer olması sebebiyle; rahimde oluşan rahatsızlıklar, kadınların yaşam kalitesini oldukça düşürebilmektedir. Bu rahatsızlıkların tespiti, hastaya en uygun tedavinin seçilebilmesi için çok önemlidir. Bu yüzden rahim filmi gibi görüntüleme teknikleri doktorlar tarafından sıkça kullanılan yöntemlerdir.

Rahim Filmi Ne Zaman Çekilir?

Doktorunuz detaylı bir muayenenin ardından sizin için en uygun zamanı belirleyecektir. Rahim filmi genellikle âdet kanamalarının sonlandığı hafta; ovulasyon yani yumurtlama döneminden önce çekilir. Âdet kanamaları, döllenmesi gerçekleşmeyen yumurtanın, gebelik için kalınlaşan rahim duvarı ile birlikte atılmasıdır. Bu yüzden âdet kanamalarından sonra rahim duvarları oldukça ince ve detaylı görüntülenmeye müsait haldedir. Ankara rahim filmi için genellikle kanamanın bitişinde 3 ila 4 gün sonrası seçilmektedir. Kadın hastalıkları ve doğum üzerine uzman olan doktorlar, bu süreci nasıl yöneteceklerini çok iyi bilirler. Hastaya sorulan sorular ve özenli muayeneler ışığında rahim filmi için en uygun zamanı belirleyeceklerdir.

Ankara Rahim Filmi (HSG) Fiyatları 2024

Rahim filmi operasyonu, kadın hastalıklarının teşhisinde kullanılan çok yaygın ve modern bir tekniktir. Bu teknik sayesinde hastalıkların ve yapısal bozuklukların detaylı olarak araştırılmaları mümkün olur. İyi bir tedavi ancak kesin bir teşhis ile sağlanabildiği için doktorlar bu tarz görüntüleme tekniklerini kullanabilmektedir. Rahim filminin kapsamı ve süreci hastadan hastaya değişebileceği için rahim fiyatları konusunda da kesin bir şey söylenemez. Ankara rahim filmi fiyatları ve kadın hastalıkları konusunda detaylı bilgi için kliniğimizi arayabilir, Doç. Dr. Bora Coşkun ve Doç. Dr. Buğra Coşkun gibi alanında uzman isimlerden randevu alabilirsiniz.