Ankara Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi

Halk arasında rahim duvarı olarak bilinen ve rahmin iç tabakasını oluşturan endometrium dokusu, adet döngüsü sırasında her ay bir miktar kalınlaşıp incelmektedir. Bu gayet doğal bir süreç olsa da bazı durumlarda rahim duvarı, bu döngünün dışında da kalınlaşmaya devam edebilir. Rahim duvarının, adet döngüsünün dışında kalınlaşması bazı sağlık sorunlarına davetiye çıkarabilmektedir.

Rahim duvarında kalınlaşma olan kadınlar; düzensiz adetler ve adet dönemi haricinde yaşanan kanamalar gibi belirtilerle karşılaşabilirler. Dahası rahim duvarı kalınlaşması, bazı durumlarda kansere sebebiyet verebilir. Rahim duvarı kalınlaşmasından şüphelenen kadınlara bir an önce uzman bir doktora görünmeleri tavsiye edilmektedir. Diğer birçok hastalıkta olduğu gibi rahim duvarı kalınlaşmasında da erken teşhis ve tedavi çok önemlidir. Rahim duvarı kalınlaşması hakkında detaylı bilgiler için bizi arayabilir, BB Clinic’in uzman doktorlarından randevu alabilirsiniz.

Unutulmamalıdır ki bir hastalığın teşhisi ve tedavisi ancak tıp eğitimi almış doktorlar tarafından yapılabilir. Rahim duvarı kalınlaşması bitkisel tedavi yöntemleri her ne kadar kulağa hoş gelse de kesin ve güvenilir bir yöntem değildir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Nedir?

Menstrüel döngü olarak da bilinen adet döngüsü, kadın üreme sistemi tarafından gerçekleştirilen ve kadınların sağlığı için çok önemli olan, biyolojik bir döngüdür. Bu döngü sırasında, çeşitli hormonlar sebebiyle endometrium diye de anılan adet duvarı kalınlaşmaktadır. Bu kalınlaşmanın sebebi olası bir gebelik halinde bebeğe uygun bir ortam sağlayabilmektir. Eğer gebelik gerçekleşmezse rahim duvarı parçalanır ve bir miktar kanla birlikte zamanla vücut dışına atılır. Bizler bunu adet kanaması olarak bilmekteyiz. Bazı durumlarda ise rahim duvarı, bu döngünün dışında da kalınlaşmaya devam eder. Bu kalınlaşma kadınların hayat kalitesini düşüren belirtilere sebep olabilir. Hatta bazı rahim duvarı kalınlaşması türleri kanser riski de taşımaktadır.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Neden Olur?

Rahim duvarı kalınlaşmasının birçok farklı sebebi olabilir. Bu sebepler arasında en sık rastlanılanı hormon düzensizlikleridir. İnsan vücudunda gerçekleşen tüm olaylar gibi adet döngüsü de hormonların kontrolü dahilinde gerçekleşir. Rahim duvarının kalınlaşmasında ve incelmesinde rol oynayan iki önemli hormon vardır. Rahim duvarının incelmesini sağlayan hormon, progesteron hormonudur. Kadınlar menopoza yaklaştıkça progesteron hormonunun üretilmesinde aksaklıklar meydana gelebilir. Bu da kalınlaşan rahim duvarının yeniden incelememesine sebebiyet verir. Bunlarla birlikte bazı yumurtalık kistleri, aşırı kilo ve şeker hastalığı gibi diğer hastalıklar da rahim duvarı kalınlaşmasına neden olabilir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Kimlerde Görülür?

Rahim duvarı kalınlaşması, 30 yaşının altındaki kadınlarda nadiren ortaya çıksa da her yaştan kadında görülme riski vardır. Bununla birlikte hastalığın en sık görüldüğü yaşlar 45 ila 55 yaş arasıdır. Daha önce hormon düzensizliği yaşayan kadınların, rahim duvarı kalınlaşması yaşaması da diğer risk gruplarına göre daha olasıdır. Bu yüzden menopoz dönemine yaklaşan ve adet düzensizlikleri yaşayan kadınlara düzenli doktor kontrolü tavsiye edilmektedir. Rahim duvarı kalınlaşması tedavisi, teşhisin erkenden yapıldığı durumlarda çok daha kolay ve etkili olmaktadır.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Teşhisi Nasıl Konulur?

Rahim duvarı kalınlaşması, diğer birçok rahatsızlık gibi erken teşhisi çok önemli bir hastalıktır. Doktorlar ultrason gibi görüntüleme teknikleri kullanarak rahim duvarının kalınlığını ölçer ve gerekli gördükleri durumlarda kan testi isteyerek hastanın hormon değerlerini incelerler. Tüm bu tetkikler sonucunda rahim duvarının neden kalınlaştığı, bu kalınlaşmanın hasta üzerindeki olası etkileri belirlenir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Belirtileri Nelerdir?

Rahim duvarı kalınlaşması belirtileri, her hastalıkta olduğu gibi kişiden kişiye değişebilir. Hatta bazı hastalarda belirti vermeden bile ortaya çıkabilir. Bu yüzden rahim duvarı kalınlaşmasından şüphelenen hastalar en yakın zamanda doktor muayenesinden geçmelidir. Doktorlar çeşitli görüntüleme teknikleri sayesinde kolayca hastalığın teşhisini yapabilirler. Rahim duvarı kalınlaşması durumunda görülen belirtiler,

• Ağrılı ve düzensiz adet kanamaları,
    • Adet dönemi dışında gerçekleşen kanamalar veya lekelenmeler,
    • Adet kanamasında fark edilir düzeyde artış,
    • Adet kanamalarının normalden uzun sürmesi şeklinde sıralanmaktadır.

Rahim duvarı kalınlaşmasına eşlik eden bazı durumlarda vajinal akıntılar da görülebilmektedir. Ankara rahim duvarı kalınlaşması tedavisi sayesinde hasta, hayat kalitesini düşüren, istenmeyen belirtilerden kurtulabilir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi Nasıl Yapılır?

Rahim duvarı kalınlaşması tedavisi ancak bilimsel yöntemlerle ve alanında uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilebilir. Bitkisel tedavi yöntemleri gibi kesinliği ve güvenilirliği olmayan pratikler sağlığınızı riske atabilir, alerjik reaksiyonlar gibi ciddi problemlere neden olabilir. Bu yüzden rahim duvarı kalınlaşmasından şüphelenen hastalar uzman bir doktorla görüşmelidir. Doktorlar ultrason gibi görüntüleme tekniklerini kullanarak rahim duvarı kalınlığını son derece kesin bir şekilde ölçerler. Ölçümler sonucu hastanın karşılaştığı olumsuz belirtileri azaltmak için ilaç tedavisine başlayabilir veya birkaç seans daha rahmin kalınlaşma hızını gözlemlemeyi seçebilirler. Rahim duvarı kalınlaşması bazı durumlarda kanser gibi hastanın hayatını riske atabilecek hastalıklara sebep olabilir. Rahim duvarındaki kalınlaşmasının kansere dönüşebileceği durumlarda doktorlar, tedavi yöntemi olarak cerrahi operasyonu seçebilirler. Tıp eğitimi almış ve bu alanda uzman olan doktorlar, her zaman hastaları için en iyi tedavi yöntemini seçmekle görevlidirler. Kullandıkları tedavi yöntemleri son derece güvenilir ve bilimseldir.

Ankara Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi Fiyatları 2024

Rahim duvarı kalınlaşmasının en sık rastlanan nedeni hormon dengesizliğidir. Yine de rahim duvarı, başka sebeplerle de kontrolsüz bir şekilde kalınlaşabilmektedir. Bu yüzden rahim duvarı kalınlaşması tedavisine başlanmadan önce doktorlar, kalınlaşmanın altında yatan sebepleri belirlerler. Daha sonra ise bu sebepleri ortadan kaldırmaya ve hastanın hayat kalitesini arttırmaya yönelik bir tedavi planı hazırlarlar. Doktorların uygun bulduğu tedavi yöntemine göre Ankara rahim duvarı kalınlaşması tedavisi fiyatları değişebilmektedir. Tedavi fiyatları ve diğer önemli konular hakkında bilgi almak için bizi arayabilir; kadın hastalıkları konusunda uzman isimler olan Doç. Dr. Bora Coşkun veya Doç. Dr. Buğra Coşkun’dan randevu alabilirsiniz.