Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Ankara

Lazerle idrar kaçırma tedavisi Ankara, mesane ve çevresinde bulunan pelvik dokuların yenilenebilmesi, böylece idrar kaçırma gibi sorunların sonlandırılması amacıyla yapılan, özel bir lazer uygulamasıdır. Mesane, karnın alt bölgesinde yer alır ve en önemli pelvik bölge organlarından biridir. Sabit bir konuma sahip olmayan mesane, aynı rahim gibi bölgedeki bağ dokular ve benzeri yapılar sayesinde konumunu korumaktadır. Bu dokular mesaneye, yalnızca konumunu korumasında değil aynı zamanda işlevlerini ideal bir şekilde yerine getirmesinde de yardımcı olurlar.

Bununla birlikte pelvik bölge dokuları ve organları, ilerleyen yaş, yapılan normal doğumlar, zor doğumlar ve hormon problemleri nedeniyle zarar görebilirler. Buna bağlı olarak mesanenin konumunda ve pozisyonunda sorunlar ortaya çıkabilir. En nihayetinde ise bu sorunlar idrar kaçırma, rahim sarkması ve benzeri ikincil problemlere neden olabilirler. Lazerle idrar kaçırma tedavisi, bu sorunların giderilmesi amacıyla gerçekleştirilebilir. Yazımızın devamında ‘’Lazerle idrar kaçırma tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Lazerle idrar kaçırma tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Lazerle idrar kaçırma tedavisi neden yapılır?’’ ve ‘’Lazerle idrar kaçırma tedavisi sonrası nelere dikkat edilmeli?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara lazerle idrar kaçırma tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Nedir?

Lazerle idrar kaçırma tedavisi, pelvik bölgesindeki yıpranma nedeniyle idrarını tutmakta zorlanan bireylere uygulanan, ameliyatsız bir tedavi yöntemidir. İdrar kaçırma tedavisi, genellikle TOT gibi cerrahi teknikler ile yapılır. Ancak bazı hastalarda idrar kaçırma sorunu ameliyat gerektirmeyecek seviyede olabilir. Bu durumda lazerle idrar kaçırma tedavisi sayesinde ameliyatsız bir şekilde şikayetlerinden kurtulabilirler.

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Neden Yapılır?

Lazerle idrar kaçırma tedavisi, idrar kaçırma sorununa yol açan doku ve organ yıpranması sorununu ortadan kaldırmak için yapılır. Pelvik bölgede bulunan bağ dokular, kas dokuları ve mesane gibi organların iyileşme mekanizmaları lazerle idrar kaçırma tedavisi sayesinde aktifleştirilebilir.

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Kimlere Önerilir?

Lazerle idrar kaçırma tedavisi, ameliyat gerektirmeyecek seviyede idrar kaçırma sorunu yaşayan kadınlara tavsiye edilmektedir.

İdrar Kaçırma Neden Olur?

İdrar kaçırma nedenleri arasında şunlar yer almaktadır:

• Birden fazla vajinal doğum gerçekleştirmiş olmak.
    • Zorlu doğum yapmış olmak.
    • Tekrarlayan veya kronikleşmiş vajinal enfeksiyonlar.
    • Vajinal dokuları ve pelvik dokuları ilgilendiren bir cerrahi operasyon geçirmiş olmak.
    • Hormon sorunları ve hormon düzensizliği.
    • İlerleyen yaş.
    • Menopoz dönemine girmiş olmak.
    • Tekrarlayan idrar yolu enfeksiyonları geçirmiş olmak.
    • Kronik kabızlık geçmişi olması.
    • Şeker hastalığına sahip olmak.
    • İdrar söktürücü özelliği olan ilaçlar kullanıyor olmak.

İdrar kaçırma nedenleri bu şekilde sıralanabilir. Bireyin sahip olduğu idrar kaçırma nedeni, kadın doğum uzmanı tarafından yapılan araştırma ve tanılama uygulamaları sayesinde belirlenebilir.

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Lazerle idrar kaçırma tedavisinin avantajları arasında şunlar yer almaktadır:

• Herhangi bir cerrahi işlem içermez, ameliyatsız bir şekilde yapılır.
    • Anestezi uygulamalarına gerek kalmaz, dolayısıyla da anesteziye bağlı gelişebilecek komplikasyonlar görülmez.
    • Hızlı bir şekilde yapılır.
    • Konforlu bir uygulamadır.
    • Sonrasında iyileşme süreci kapsamında iş hayatına ara verilmesine gerek kalmaz.
    • Uygulamadan hemen sonra bazı noktalara dikkat ederek günlük hayata devam edilebilir.
    • Vajinal ve pelvik dokuların kendi yenilenme mekanizmaları ile iyileşmesine yardımcı olur.

Lazerle idrar kaçırma tedavisinin avantajları bu şekilde sıralanabilir.

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Lazerle idrar kaçırma tedavisi seanslar halinde yapılır. Bu uygulama hastanın şikayetlerinin şiddetine göre 1 ila 4 seans halinde yapılabilir. Her seans genellikle 30 dakika kadar sürer. Doktorunuz sizin için en uygun seans sayısını, taleplerinizi ve ihtiyaçlarınızı ön planda tutarak belirleyecektir.

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Nasıl Yapılır?

Lazerle idrar kaçırma tedavisi sırasında özel bir lazer probu kullanılarak vajina yolu ile pelvik dokulara lazer ışınları iletilir. Bu ışınlar bölgedeki dokuların elastin ve kolajen sentezleme hızını arttırırlar. Böylece bölgedeki yenilenme ve iyileşme mekanizmaları yeniden aktif hale gelir. Uygulama ağrısızdır ve konforlu bir şekilde gerçekleştirilmektedir.

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Lazerle idrar kaçırma tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler arasında şunlar bulunmaktadır:

• Bir süre cinsel ilişkiye girilmesi tavsiye edilmez.
    • Bir gün boyunca duş alınmamalıdır.
    • Bölgenin bakımına özen gösterilmeli, bazı kozmetik ürünler bir süre kullanılmamalıdır.
    • Birkaç hafta boyunca denize veya havuza girilmemelidir.

Lazerle idrar kaçırma tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler bu şekilde sıralanabilir.

Ankara Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Fiyatları 2024

Ankara lazerle idrar kaçırma tedavisi fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.