Ankara Aşılama Tedavisi

Kısırlık, her 10 kişiden 1’inde görülebilen, görece yaygın ancak tedavi edilebilir bir rahatsızlıktır. 12 ay boyunca düzenli ve korunmasız cinsel ilişkide bulunan çiftlerde gebelik oluşmazsa kısırlıktan şüphelenilir. Bu süre, kadın partnerin 35 yaşını geçtiği çiftlerde 6 ay olarak değerlendirilir. Ankara aşılama tedavisi sayesinde, kısırlık yüzünden gerçekleşemeyen bazı süreçler laboratuvar ortamında gerçekleştirilir. Baba adayından alınan spermler, laboratuvar ortamında yoğunlaştırılır. Böylelikle sperm sayısının veya kalitesinin yeterli olmaması bir problem olmaktan çıkmaktadır. Daha sonra ise anne adayının, çeşitli ilaç tedavileri sayesinde sağlıklı ve kaliteli yumurta hücresi üretmesi sağlanır. Anne adayı hazır olduğunda, baba adayından alınan sperm hücreleri rahme yerleştirilir. Böylelikle yumurta hücresi ile sperm hücrelerinin buluşması sağlanır. Aşılama tedavisinin tüp bebek tedavisinden farkı, döllenme olayının anne adayının rahminde gerçekleşmesidir. Aşılama tedavisi Ankara sayesinde, hareket kabiliyeti düşük olan sperm hücrelerinin yumurta hücresiyle buluşması sağlanır. Aşılama tedavisi ve diğer kısırlık tedavisi yöntemleri hakkında bilgi almak için BB Clinic’i arayabilir, uzman doktorlarımızdan randevu alabilirsiniz.

Aşılama Tedavisi Nedir?

İnseminasyon tedavisi olarak da bilinen aşılama yöntemi, kısırlığın tedavisinde kullanılan modern bir yöntemdir. Görece yaygın bir hastalık olan kısırlık, çiftlerden herhangi birinde veya bazen ikisinde de görülebilmektedir. Kısırlık, sperm hücrelerinin ve yumurta hücrelerinin birbirleriyle buluşamaması sebebiyle gerçekleşiyor olabilir. Bu durumda döllenme gerçekleşmez. Aşılama tedavisi ile sperm hücreleri direkt olarak anne adayının rahmine yerleştirilir. Bu işlemden önce spermler laboratuvar ortamında döllemeye hazırlanır. Anne adayı da çeşitli ilaç tedavileri ile işleme hazırlanmaktadır. Hemen hemen 15 gün süren aşılama tedavisinde, önce yumurta hücreleri döllenmeye müsait hale getirilir. Daha sonra ise sperm hücreleri anne adayının rahmine yerleştirilir. Aşılama yöntemi sayesinde, anne adayının gebe kalma ihtimali oldukça artmaktadır.

Kısırlık Nedir?

Çiftlerde, 1 yıl boyunca korumasız ve düzenli ilişkiye rağmen gebelik gerçekleşmezse kısırlıktan şüphelenilir. Kadınların doğurganlığı 35 yaşından sonra azalmaya başlar. Bu yüzden, anne adayının 35 yaşını geçtiği durumlarda 1 yıl olarak aktardığımız süre 6 aya kadar düşebilmektedir. Kısırlıktan şüphelenen çiftler, kısırlığın nedenini öğrenmek ve bu nedenin ortadan kaldırılmasına yönelik tedaviye başlayabilmek için doktor muayenesinden geçmelidirler. Günümüzde kısırlık tedavisinde kullanılan birçok tedavi yöntemi vardır.

Kısırlık Neden Olur?

Kısırlık erkeklerde ve kadınlarda farklı sebepler sonucu ortaya çıkabilmektedir. Genel olarak bahsetmek gerekirse; sperm hücrelerinin ve yumurta hücresinin bir araya gelmesine engel olan tüm faktörler kısırlığa sebep olabilmektedir. Bu faktörler arasında spermlerin hareket kabiliyetinin düşük olması, menide yeterince veya hiç sperm bulunmaması; yumurtlama bozuklukları ve yumurta rezervlerinin azalması gibi rahatsızlıklar vardır. 1 yıl düzenli ve korunmasız ilişkiye rağmen gebe kalamayan çiftlere kısırlığın sebeplerinin araştırılması için doktora görünmeleri tavsiye edilir. Bazen kısırlık nedenleri arasında kadınların sağlığını tehlikeye atabilen kistler ve kitleler de olabilmektedir. Hem bu tarz risklerin belirlenmesi hem de çiftlere özel bir tedavi yöntemi belirlenebilmesi için doktor muayenesi şarttır. Hastalıkların teşhisi ve tedavisi ancak doktorlar tarafından, bilimsel yöntemler kullanılarak yapılabilir. Alternatif tedavi yöntemleri güvenilir değildir. Bu yöntemler, çiftlerin genel sağlığını bozabilir ve hatta bazı durumlarda alerjik reaksiyonlar gibi ölümle sonuçlanabilen rahatsızlıklara sebep olabilirler.

Aşılama Tedavisi Nasıl Yapılır?

Aşılama tedavisi ilk önce kısırlığın altında yatan sebeplerin belirlenmesi ile başlar. Daha sonra bu nedenlerin ortadan kaldırılmasına yönelik bir tedavi takvimi hazırlanır. Bu tedavi planına göre öncelikle anne adayının, çeşitli ilaçlar kullanılarak sağlıklı ve kaliteli yumurta hücreleri üretmesi sağlanır. Daha sonra baba adayından alınan spermler laboratuvar ortamında yoğunlaştırılır. Yumurta hücresi döllenmeye hazır olduğunda, baba adayından alınan hücreler anne adayının rahmine yerleştirilir. Ankara aşılama tedavisinde, tüp bebek tedavisinin aksine döllenme, anne rahminde gerçekleşir. Embriyo transferi işlemine gerek kalmaz. Aşılama tedavisi hakkında detaylı bilgi için kliniğimizi arayabilirsiniz.

Aşılama Tedavisi Sonrasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Aşılama tedavisi olan çiftler embriyo gelişiminin incelenmesi için düzenli olarak doktor kontrolünden geçmelidir. Tedavi gerçekleştikten sonra anne adayının yarım saat kadar sırt üstü uzanması gerekir. Daha sonra çiftler evlerine dönebilmektedir. Aşılama tedavisinden sonra birkaç gün boyunca cinsel ilişki önerilmez. Anne adayı günlük işlerini yapabilir, sürekli olarak yatarak dinlenmesi gerekmez. Yine de ağır işlerden uzak durması ve gebelik boyunca kontrollerini aksatmaması gerekmektedir.

Aşılama Tedavisi Kaç Gün Sürer?

Aşılama tedavisi hemen hemen 15 gün sürmektedir. Bu sürede anne adayının yumurta hücreleri, çeşitli ilaçlar kullanılarak döllenmeye hazır hale getirilir. Yumurta hücreleri operasyona hazır hale geldiğinde baba adayından alınan sperm hücreleri rahme yerleştirilir. Rahimde bir araya gelen sperm hücreleriyle yumurta hücresinin kendi kendilerine döllenmeleri beklenmektedir. Aşılama tedavisinden 2 ila 3 hafta sonra yapılan testler sayesinde gebeliğin gerçekleşip gerçekleşmediği öğrenilebilmektedir.

Aşılama Tedavisi Kaç Defa Yapılabilir?

Aşılama tedavisi çoğunlukla 2 veya 3 defadan fazla gerçekleştirilmez. Gebeliğin gerçekleşmediği durumlarda ileri tanı teknikleri kullanılarak kısırlığın diğer sebepleri araştırılır. Bu sebeplere bağlı olarak yeni bir tedavi yöntemi seçilir. Doktorlar bu süreçte anne adayından ve baba adayından topladıkları bilgileri özenle gözden geçirirler. Bu bilgiler ışığında yeni bir tedavi takvimi hazırlarlar. Aşılama tedavisinin art arda başarısız olması durumunda genellikle tüp bebek tedavisi tercih edilmektedir. Ankara tüp bebek tedavisi hakkında bilgi için sitemizde yer alan Tüp Bebek Tedavisi isimli yazıyı inceleyebilirsiniz. Daha detaylı bilgi için sitemizde bulunan telefon numarasından kliniğimizi arayabilir, doktorlarımızdan randevu alabilirsiniz.

Ankara Aşılama Tedavisi Fiyatları 2024

Aşılama tedavisi süreçleri hastalara göre değişiklik gösterebilir. Çiftleri muayene eden doktorlar elde ettikleri bilgileri kullanarak her çift için özel bir tedavi takvimi hazırlarlar. Bu yüzden aşılama tedavisi fiyatları da değişebilmektedir. Aşılama tedavisi fiyatları ve diğer kısırlık tedavisi fiyatları hakkında bilgi almak için kliniğimizi arayabilirsiniz. Sitemizde yer alan iletişim bilgilerinden bize ulaşarak; Doç. Dr. Bora Coşkun ve Doç. Dr. Buğra Coşkun gibi uzman isimlerden randevu alabilirsiniz.