Ankara Kapalı Rahim Ameliyatı

Tıp dilinde uterus olarak isimlendirilen rahim, her organ gibi birçok hastalığa yakalanabilir. Bu hastalıklar arasında kişinin hayat kalitesini önemli oranda düşüren, bazen ise kişinin hayatını tehlikeye atan rahatsızlıklar olabilir. Böyle durumlarda hastanın yeniden sağlığına kavuşabilmesi için rahmin alınması gerekir.

Rahmin alınmasında kullanılan iki ayrı cerrahi operasyon çeşidi vardır. Bunlardan ilki açık rahim ameliyatı olarak bilinen ve sebep olabildiği komplikasyonlar, yani ikincil rahatsızlıklar sebebiyle pek tercih edilmeyen yöntemdir. Kapalı rahim ameliyatı, yani laparoskopik yöntem ise son derece modern cihazlarla gerçekleştirilen oldukça güvenilir bir operasyondur. Laparoskopik yöntemle rahmini aldıran kadınlar, diğer eski yöntemle ameliyat olan kadınlara kıyasla daha hızlı ve istikrarlı bir şekilde iyileşmektedir. Laparoskopik histerektomi olarak da bilinen kapalı rahim ameliyatı; rahim sarkması, yumurtalık kanseri ve miyomlar gibi hastalıkların tedavisinde kullanılır. Ankara kapalı rahim ameliyatı hakkında detaylı bilgi için sitemizde bulunan telefon numarasından bizi arayabilir ve BB Clinic’in uzman doktorlarından randevu alabilirsiniz.

Kapalı Rahim Ameliyatı Nedir?

Laparoskopik histerektomi olarak da bilinen kapalı rahim ameliyatı, rahmin küçük kesiler yardımıyla çıkarılması işlemine verilen isimdir. Bu işlem ile rahim sarkması, yumurtalık kanseri ve miyomlar gibi hastalıkların tedavi edilmesi amaçlanır. Gerekli testler ve ultrason gibi görüntüleme teknikleri kullanılarak hastanın rahatsızlığından emin olunur. Detaylı doktor muayenesinden geçen hasta, ameliyata uygunluğu bakımından özenle incelenir. Diğer yönteme kıyasla çok daha çabuk iyileşme sağlandığı için genellikle kapalı rahim ameliyatı tercih edilmektedir. Unutulmamalıdır ki, bir hastalığın teşhisini ve tedavisi ancak tıp eğitimi almış doktorlar gerçekleştirebilir.

Kapalı Rahim Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kapalı rahim ameliyatı son derece modern ve teknolojik bir yöntemdir. Ameliyata geçmeden önce doktorunuz, uygun kan testlerini ve görüntüleme tekniklerini kullanarak rahatsızlığınızı kesin olarak tanımlar. Daha sonrasında diğer uzmanlık alanlarından da faydalanarak ameliyata uygunluğunuzu hiçbir şüpheye yer kalmayacak şekilde belirler. Bu süreç hastayla birlikte yürütülür ve hasta sürecin her adımında bilgilendirilir.

Ankara kapalı rahim ameliyatı diğer ameliyat tekniklerine kıyasla tabiri yerinde ise nokta atışı bir operasyondur. Hastanın karın bölgesine genellikle 1 santimetreyi bile bulmayan kesiler atılır. Bu kesiler yardımıyla vücuda sokulan laparoskop isimli mikro kamera, hastalığa sebep olan nedenlerin anlık ve yüksek çözünürlükle görüntülenmesinde kullanılır. Kitlenin yeri ve yayılımı bu kamera sayesinde tespit edilir. Daha sonra ise rahim veya kitle alma işlemi, doktorunuz tarafından yüksek bir kesinlikle sağlanır. Hasta, ameliyat sırasında yapılan hiçbir işlemi hissetmez. Ankara kapalı rahim ameliyatı hakkında daha detaylı bilgiler için bizi arayabilir, Doç. Dr. Bora Coşkun ve Doç. Dr. Buğra Coşkun gibi uzman isimlerden randevu alabilirsiniz.

Rahim Ameliyatı Hangi Durumlarda Yapılır?

Ankara kapalı rahim ameliyatı, birçok hastalığın tedavisinde kullanılan cerrahi bir operasyondur. Bu hastalıklardan bazıları;

• Rahim sarkması,
    • Pelvik iltihaplar,
    • Çikolata kistlerine de sebep olan endometriozis,
    • Rahim kanseri ve rahim ağzı kanseri,
    • Yumurtalık kanseri,
    • Miyomlar şeklinde sıralanabilir.

Doktorunuz sizi özenle muayene ettikten sonra, hastalığınıza en uygun tedavi yöntemini seçecektir.

Kapalı Rahim Ameliyatı Kaç Saat Sürer?

Kapalı rahim ameliyatı süresi, birçok cerrahi operasyonda olduğu gibi kişiden kişiye değişebilmektedir. Her hastalık kişiye özel olduğu için bu hastalıkların ameliyat süresi de farklı olabilir. Hastalığın yayılımı ve boyutu, ameliyat süresinde değişikliklere sebep olabilen etkenlerdir. Doktorunuz tüm bu etkenleri önceden inceler ve size en uygun ameliyat koşullarını oluşturur. Kapalı rahim ameliyatı ortalama olarak 1 saat gibi kısa bir sürede tamamlanmaktadır. Bu sürenin kişiden kişiye değişebileceğini unutmamak gerekir.

Kapalı Rahim Ameliyatı Sonrası İyileşme Süreci Nasıldır?

Kapalı rahim ameliyatı son derece modern ve kesin bir cerrahi operasyondur. Bu operasyon sırasında atılan kesiler, diğer ameliyat yöntemleri sırasında atılan kesilere kıyasla oldukça küçüktür. Bu yüzden kapalı rahim ameliyatı olan kadınlar, diğer ameliyat yöntemleriyle tedavi olan hastalardan çok daha çabuk iyileşirler.

Ameliyat sonrasında hastalar 1 ila 2 gece boyunca hastanede gözetim altında tutulurlar. Bu süre boyunca doktorlar, hastaları düzenli olarak ziyaret ederek durumlarındaki en ufak değişimi bile özenle incelerler. İyileşme sürecinin hızlı ve sağlıklı olabilmesi için tüm imkanlar sevk edilir.  1 veya 2 gecelik hastane gözetiminin ardından hasta taburcu edilir.

Doktorunuz, iyileşme sürecinin sorunsuz geçebilmesi için size tavsiyelerde bulunacaktır. Bu tavsiyelere dikkat ettiğiniz takdirde birkaç hafta içinde büyük oranda iyileşmeniz mümkündür. İyileşme sürecinde doktorunuz tarafından önerilmeyen fiziksel aktivitelere kalkışmamanız çok önemlidir. Yine bu süre içerisinde doktorunuzun reçete ettiği ilaçlar haricinde ilaç kullanmamalısınız.  Kapalı rahim ameliyatı sırasında atılan kesiler çok küçük olduğu için enfeksiyon riski oldukça azdır. Yine de hastalara, hijyen kurallarına son derece dikkat etmeleri önerilir. İyileşme süreci boyunca hastalar, düzenli olarak doktor kontrolüne gitmeli, durumlarındaki değişikliklerden doktorlarını haberdar etmeyi unutmamalıdır.

Rahim Ameliyatı Sonrası Kanama Olur mu?

Kapalı rahim ameliyatı sonrasında lekelenme şeklinde kanamalarınız olabilir. Kısa sürede kaybolabilen bu lekelenmeler için günlük hijyenik ped kullanmak yeterli olacaktır. İyileşme sürecinde hijyen kurallarına dikkat etmek, enfeksiyon gibi ikincil problemlerin ortaya çıkmaması için oldukça önemlidir.

Kapalı Rahim Ameliyatı Ankara Fiyatları 2024

Kapalı rahim ameliyatı gerektiren birçok hastalık vardır. Bu hastalıklar da kendi aralarında büyüklük ve etki seviyeleri konusunda ayrışırlar. Tedavi edilecek olan hastalığın türüne göre kapalı rahim ameliyatı fiyatları değişebilmektedir. Bazı hastalıkların tedavisinde kapalı rahim ameliyatına ek olarak gerçekleştirilen uygulamalar olabilir. Bu uygulamalar ameliyatın maliyetinde değişikliklere sebep olabilirler. Ankara kapalı rahim ameliyatı fiyatları ve diğer konular hakkında bilgi almak için bizi arayabilir, BB Clinic’in uzman doktorlarından randevu alabilirsiniz.