Ankara PGD

Genetik yollarla aktarılan hastalıklar; birçok çifti korkutan ve hatta çocuk sahibi olmaktan vazgeçiren rahatsızlıklardır. Bu rahatsızlıklar anneden, babadan veya ikisinden de aktarılabilir. Aktarılan hastalık; annede veya babada ortaya çıkmamış olsa da ebeveynler taşıyıcı olabilir ve bebekleri bu hastalıkla doğabilir. Preimplantasyon genetik tanı olarak tabir edilen PGD işlemi sayesinde çiftler, şüphelenilen hastalıkların çocuklarında görülmesini engelleyebilirler. PGD işlemi, tek gen hastalıkları veya kromozomlara bağlı yapısal bozukluk için risk grubunda olan çiftlere uygulanabilir. PGD işlemi sayesinde X kromozomuna bağlı olan hastalıkların önlenmesi için cinsiyet seçimi de yapılabilmektedir. Ankara PGD testi hakkında detaylı bilgi için BB Clinic’i arayabilir, alanında uzman doktorlardan randevu alabilirsiniz.

PGD Nedir?

30 yıldır tüp bebek tedavisine eşlik eden bir işlem olarak yürütülen PGD, gebelikten önce genetik hastalıkların tanımlanmasına ve önlenmesine olanak sağlar. Bu işlem sayesinde çiftlerin çocuklarına aktarmaktan korktuğu hastalıklar tespit edilebilir. Bu işlem tüp bebek tedavisinin rutin bir aşaması değildir. PGD işlemi talebe bağlı olarak tedavi takvimine eklenir. Baba adayından alınan spermlerle anneden alınan olgunlaşmış yumurta döllenir. Döllenen yumurta bölünüp çoğalarak embriyoyu oluşturur. PGD işlemi, bu embriyodan alınan dokuların laboratuvar ortamında dikkatle incelenmesi ve birtakım testlerden geçirilmesi ise yapılır.

PGD İle Tüp Bebek Tedavisinde Cinsiyet Seçimi

Tüp bebek tedavisinde doğacak olan bebeğin cinsiyetini belirlemek mümkündür. Tüp bebek tedavisi, anneden alınan yumurta hücrelerinin laboratuvar ortamında babadan alınan spermlerle döllenmesi işlemidir. Oluşan embriyo daha sonra anne rahmine yerleştirilir. Bazı durumlarda PGD/PGT olarak bilinen bir işlem sayesinde bebeğin cinsiyeti seçilebilmektedir. Bu uygulamanın keyfî olarak yapılaması ülkemizde yasal değildir. PGD ile cinsiyet seçiminin yapılabilmesi için X kromozomuna bağlı olarak aktarılan hastalıkların varlığı kanıtlanmalıdır.

PGD Testi Neden Yapılır?

Genetik yollarla aktarılan bazı hastalıklar doğacak olan bebeğin hayat kalitesini ciddi ölçüde düşürebilmekte ve hatta bazı durumlarda hayatî risklere sebep olabilmektedir. Tüp bebek tedavisi ile birlikte kullanılan PGD yöntemi, bu tarz durumların engellenmesi için tercih edilir.

PGD ile Hangi Hastalıklar Tespit Edilebilir?

PGD işlemi sayesinde birçok tek gen hastalığı %2’lik bir hata payı ile tespit edilip önlenebilmektedir. PGD en sık;

• Kistik fibrozis,
    • Tay-Sach hastalığı,
    • SMA hastalığı,
    • Hemofili hastalığı,
    • Orak hücreli anemi hastalığı,
    • Talasemi hastalığı,
    • Duchenne musküler distorfi yani DMD hastalığının önlenmesinde kullanılmaktadır.

Bu işlem tüp bebek tedavisinin bir aşaması olarak gerçekleştirilir. Tüp bebek tedavisinde, laboratuvar ortamında döllenmiş olan yumurta zamanla embriyoyu meydana getirmektedir. Ek bir işlem talep edilmediyse embriyo, annenin rahmine yerleştirilir. Bazen çiftler PGD gibi işlemler talep edebilirler. PGD işleminin yapılacağı durumlarda, embriyodan doku örneği alınır. Bu doku üzerinde yapılan testlere bağlı olarak embriyonun rahme yerleştirilmesine karar verilir.

PGD Testi Nasıl Yapılır?

PGD işlemi, her ne kadar tüp bebek tedavisi ile birlikte yapılsa da tüp bebek tedavisinin rutin bir aşaması değildir. Talep edildiği veya gerek görüldüğü takdirde yapılmaktadır. Tüp bebek tedavisinde, baba adayından alınan sperm hücresi mikroenjeksiyon isimli modern yöntem sayesinde direkt olarak yumurta hücresine enjekte edilir. Döllenme gerçekleştikten sonra zaman içerisinde embriyo oluşmaktadır. Embriyolar oluştuktan 3 veya 5 gün sonra bu embriyolardan doku örneği alınır. Eğer doku örnekleri 3. gün alınıyorsa, alınan örnekler incelenmek üzere laboratuvara gönderilir. İncelemeler sonucu sağlıklı olduğu belirlenen embriyolar anne rahmine transfer edilir. Bu işlem embriyo transferi adı verilen bir yöntemle yapılır.

5.günde alınan doku örneklerinin incelenme süreci farklıdır ve daha uzun sürebilmektedir. Bu yüzden doku örnekleri alındıktan sonra embriyolar güvenli bir şekilde dondurulur ve muhafaza edilir. Yaklaşık bir ay sonra çıkan test sonuçlarına göre sağlıklı olan embriyolar anne rahmine yine aynı, embriyo transferi adı verilen yöntemle yerleştirilir. Bu işlemlerin hiçbirinde hasta ağrı hissetmez. PGD işlemi, tüp bebek tedavisi kapsamında, tüm detayları özenle belirlenen bir tedavi takvimi çerçevesinde yapılır. İnceleme işlemi devam ederken anne ve baba adaylarının yalnızca beklemesi gerekmektedir. Tüp bebek tedavisi hakkında detaylı bilgi için sitemizde yer alan Tüp Bebek Tedavisi isimli yazıyı okuyabilirsiniz. Merak ettikleriniz için kliniğimizi arayabilir, uzman doktorlarımızdan randevu alabilirsiniz.

Ankara PGD Fiyatları 2024

PGD tek başına yapılan bir işlem değildir. Tüp bebek tedavisi ile beraber yapılmaktadır. Gerek tüp bebek tedavisinin gerekse de PGD işleminin farklı şekilleri vardır. Bu tedavilerin hastaya en uygun şekli doktorlar tarafından özenle belirlenir. Belirlenen işlem şekline göre Ankara PGD fiyatları değişiklik gösterebilmektedir. PGD/PGT testi ve tüp bebek tedavisi hakkında detaylı bilgi için BB Clinic’i arayabilir, Doç. Dr. Bora Coşkun ve Doç. Dr. Buğra Coşkun gibi uzman isimlerden randevu alabilirsiniz.