Ankara Menopoz Tedavisi

Menopoz tıpkı bebeklik, ergenlik, cinsel olgunluk gibi hayatın bir dönemidir. Menopoz bir hastalık değil, kadın hayatında üreme çağının bittiğini gösteren doğal bir dönemdir. Dünya Sağlık Örgütü, menopozu yumurtalıkların işlevini yitirdiği ve adet döngüsünün kalıcı olarak sonlandığı dönem olarak tanımlamaktadır.  Menopoz, kadınların yaşamının ortalama 3’te 1’ini kapsamaktadır. Yavaş bir şekilde ilerleyen bu dönem, kendi içerisinde bölümlere ayrılır.  Menopoz döneminden önce, ilk belirtilerin ortaya çıktığı dönem premenopoz olarak adlandırılır. Menopoz sonrası döneme ise postmenopoz adı verilmektedir. Menopoz tedavisi Ankara, kadınların menopoz döneminde karşılaşabildiği olumsuz etkileri en aza indirmeyi amaçlayan bir tedavidir. Her kadında menopoz dönemi aynı şekilde ilerlemez bundan dolayı menopoz dönemindeki ihtiyaç farklılıklarına yönelik bir tedavi süreci planlanmalıdır.

Yazımızın devamında”menopoz nedir?”, “menopoz belirtileri nelerdir?” ve “erken menopoz nedir?” gibi soruların cevaplarını bulabilirsiniz. Ankara menopoz tedavisi ile ilgili detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve BB Clinic doktorlarımız Doç. Dr. Bora COŞKUN ve Doç. Dr. Buğra COŞKUN’dan randevu alabilirsiniz.

Menopoz Nedir?

Menopoz Ankara, adet döneminin kalıcı olarak sonlandığı ve hamile kalmanın münkün olmadığı dönemdir. Menopoz döneminde yumurtalıklarda azalan folikül miktarına bağlı olarak vücuttaki östrojen seviyesi düşer. Zaman geçtikçe östrojen üretimi sıfırlanır ve bu da yumurtalıklarda küçülmeye sebep olur. Sonucunda ise regl döngüsü kesilir ve üreme yeteneği kaybolur.

Türkiye’de kadınlar 46-48, Avrupa’da ise 45-55 yaşında menopoza girmektedir. Menopozun başlama yaşı tamamen kalıtsal faktörlere bağlı olup,  ilk adet kanamasının görüldüğü yaş, doğum kontrol hapı kullanımı, emzirme, eğitim, ırk, boy ya da gebe kalma yaşı gibi etkenlerden bağımsızdır. 45 yaşından önce adet dönemi sonlanmalarına erken menopoz adı verilir. 40 yaş altındaki kadınların menopoza girmesi durumu, erken over yetmezliği olarak tanımlanmaktadır. Bazı hastalıkların tedavisi kapsamında gerçekleştirilen ameliyatlarda yumurtalıkların alınması söz konusu olabilmektedir. Bu durum cerrahi menopoz olarak adlandırılmaktadır.

Menopoz belirtilerinin ilk kez ortaya çıktığı dönem “premenopoz” olarak tanımlanmaktadır. Bu dönemde adet kanamaları düzensizleşir ve yumurtalıklarda bulunan folikül miktarı azalır. Premenopoz dönemi, birkaç ay ila birkaç yıl boyunca devam edebilir. Son adet kanamasının görüldüğü dönem “menopoz” dönemidir. “Postmenopoz”  dönemine geçiş yapılabilmesi için ise en az 12 aydır adet görmemiş olmak gerekmektedir. Postmenopoz dönemi ise 6-8 yıllık bir dönemi kapsar. Menopozdan yaşlılığa kadar geçen süredir.

Menopoz Belirtileri Nelerdir?

Menopozun ilk belirtisi azalmaya, düzensizleşmeye başlayan adet kanamalarıdır. Bununla birlikte premenopoz döneminde;

• Sıcak basması ve aşırı terleme,
    • Uyku sorunları,
    • Konsantre güçlüğü,
    • Baş ağrısı,
    • Nabzın yükselmesi,
    • Sık idrara çıkma ve idrar kaçırma gibi mesane sorunları,
    • Kabızlık,
    • Normalden fazla unutkanlık,
    • Depresyon ve ruh hâli düzensizlikleri,
    • Yorgunluk hissi,
    • Aşırı terleme,
    • Cinsel isteğin azalması,
    • Vajinada kuruluk,
    • Ağızda kötü tat oluşması, ağız kuruluğu ve diş çürüklerinin artması gibi şikâyetler de görülebilir.

Menopoz döneminde ise kadın vücudundaki östrojen miktarının azalmasıyla birlikte kemik erimesi, kalp ve damar hastalıkları riski yükselebilir. Vücudun belli bölgelerinde kıl miktarı azalabilir ve metabolizma hızı yavaşladığı için kilo artışı olabilir.

Erken Menopoz Nedir?

40 yaşın altında başlayan menopoz dönemi “erken menopoz” dönemi olarak adlandırılır. Erken menopoz rahatsızlığı genetik yatkınlık dışında birçok faktöre bağlıdır . Bunlar;

• Yumurtalık hastalıkları ve kistler,
    • Sigara kullanımı,
    • Yanlış beslenme alışkanlıkları,
    • Psikolojik etkenler,
    • İklim,
    • Bazı metabolik hastalıklar ve kullanılan ilaçlar,
    • Strestir.

Menopoz Tedavisi Nasıl Yapılır?

Menopoz tedavi edilmesi gereken bir hastalık değildir. Her kadının yaşayacağı doğal bir süreçtir. Tedavi edilmesi gereken erken menopozdur. Bundan dolayı her kadının düzenli olarak gittiği bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı olması önemlidir. Menopozla ilgili en büyük sorunlardan birisi bilgisizliktir. Öncelikli olarak kadınların menopoz ve yan etkileri hakkında bilinçlendirilmesi gerekmektedir. Menopoza dair farkındalığın artması, erken menopoz döneminin fark edilmesi ve teşhis konulmasında son derece önemlidir. Bu sebeple, düzenli doktor kontrollerinde, menopoza girme yaşı yaklaştıkça, uzman hekim tarafından hastaya menopoza dair bilgilendirme yapılacaktır.

Menopoza giren kadınlarda kalp ve damar hastalıklarına yatkınlık artmaktadır. Kemik erimesi de sık görülen rahatsızlıklardandır. Bu nedenle menopoza giren bir kadını bu risklerden korumak ilk amaçtır. Düzenli egzersiz, D vitamini takviyesi ve sigarasız, sağlıklı bir yaşam biçimi bu süreçte önemlidir. Premenopoz, menopoz ve postmenopoz dönemindeki kontroller sayesinde kişinin fizyolojik sağlığı analiz edilir ve menopoz dönemi ile ilgili bilinç oluşması sağlanır. Menopoza girdikten sonra smear ve mamografi kontrolleri aksatılmamalıdır.

Hormon Replasman Tedavisi Nedir?

Hormon replasman tedavisi kapsamında belirli aralıklarla kişiye progesteron ve östrojen hormonu verilir. Bu hormon tedavisi ile menopozla birlikte görülme riski artan kemik erimesi (osteoporoz), kalp ve damar hastalıkları gibi rahatsızlıkların önüne geçilmesi amaçlanır.

Hormon replasman tedavisi öncesinde, hastaların detaylı bir jinekolojik muayene olmaları gerekmektedir. Hastalara; kan ve idrar testleri, pap-smear testi, meme ultrasonografisi, kemik yoğunluğu ölçümü ve mamografi gibi birçok tetkik yapılır. Bunun sonucunda, ihtiyaca göre hasta için en uygun olan tedavi yöntemi belirlenir.

Hormon Replasman Tedavisi Kimlere Uygulanmaz?

Hormon replasman tedavisi, bazı durumlarda oluşabilecek yan etkiler nedeniyle önerilmeyebilir. Hormon replasman tedavisi önerilmeyenler;

• Meme ve dölyatağı kanseri hastaları yahut riski olanlar,
    • 60 yaş üzeri hastalar,
    • Karaciğer hastalığı geçmişi olanlar,
    • Aşırı kilolu olan ve sigara kullanan hastalar,
    • Şeker, hipertansiyon benzeri kronik rahatsızlığı olan hastalardır.

Menopozun üzerinden 10 yıl ya da daha fazla süre geçerse hormon replasman tedavisine başvurulmaz.

Menopozdan Sonra ne Olur?

Menopoza giren bir kadın, bundan sonra adet göremez ve hamile kalamaz. Menopozdan sonra herhangi bir vajinal kanama oluşursa bu doğal bir şey değildir, ciddi bir sağlık probleminiz olduğu anlamına gelebilir. Bundan dolayı mümkün olan en kısa sürede bir kadın doğum uzmanına görünmelisiniz.

Ankara Menopoz Tedavisi Fiyatları 2024

Menopoz, her kadın için doğal bir süreçtir. Bu dönemde karşılaşılabilecek kalp hastalıkları ve iskelet sistemi hastalıkları riskini azaltmak, menopoz döneminde de kadınların sağlığının korunması açısından önemlidir. Özellikle erken menopoz belirtileri gösteren kişilerin zaman kaybetmeden alanında uzman bir kadın doğum uzmanına muayene için başvurmaları gerekmektedir. Ankara menopoz tedavisi hakkında daha fazla bilgi için BB Clinic doktorlarımız Doç. Dr. Bora COŞKUN ve Doç. Dr. Buğra COŞKUN’dan randevu alınız.