Ankara Riskli Gebelik Takibi

Gebelik gerek anne adayı gerekse de bebek için özel bir süreçtir. Bu süreç bazı koşullara bağlı olarak riskler içerebilir. Bu riskler annenin, bebeğin veya her ikisinin birden sağlığını tehlikeye sokabilecek durumlarla ilgili olabilir. Anne adayının yaşı, daha önceki gebeliklerinde yaşadığı problemler ve hastalıklar göz önünde tutularak hesaplamalar yapılır. Bu hesaplamalara bağlı olarak gebeliğin riskli olup olmadığına karar verilir. Eğer gebelik riskli ise anne adayının ve bebeğin düzenli doktor kontrolünden geçmesi gerekebilir. Bu kontroller sırasında annenin ve bebeğin genel sağlık durumu ile birlikte bebeğin sağlıklı gelişimi de takip edilmiş olur.

Ankara riskli gebelik takibi ve gebelikle ilgili herhangi bir problem hakkında detaylı bilgi için Ankara’da bulunan BB Clinic’i arayabilir, Doç. Dr. Bora Coşkun ve Doç. Dr. Buğra Coşkun gibi alanında uzman isimlerden randevu alabilirsiniz.

Riskli Gebelik Nedir?

Riskli gebelik, hamileliğin öncesinde var olduğu bilinen veya hamilelik sırasında ortaya çıkan bazı faktörlerin annenin ve bebeğin sağlığını riske attığı durumlarda gözlenir. Anne adayı daha öncesinde hamilelik sırasında problemler yaşadıysa, annenin yaşı 17’den küçük veya 35’den büyükse gebeliğin riskli olma durumu gözlenebilir. Riskli gebelik bebeğe bağlı da meydana gelebilmektedir. Riskli gebelik annenin ve bebeğin düzenli doktor kontrolünden geçmesi ile sağlıklı bir şekilde atlatılabilir.

Riskli Gebelik Nedenleri Nelerdir?

Riskli gebelik veya yüksek riskli gebelik birçok nedenden ortaya çıkabilir. Gebeliğin riskli olup olmadığını belirleyen çok fazla faktör vardır. Bu faktörler doktor muayenesi sırasında özenle sıralanır, anne adayının hastalık öyküleri incelenir ve bir gebelik takibi planı hazırlanır. Riskli gebelik nedenlere şunlar örnek olarak verileblir:

• Anne adayının daha önce düşük yapmış olması veya gebelik sırasında ciddi bir rahatsızlık geçirmiş olması,
    • 17 yaşından önce veya 35 yaşından sonra gebe kalmak,
    • Anne adayının aşırı kilolu veya aşırı zayıf olması. Yani vücut kitle indeksinin normal ve sağlıklı aralıklarda bulunmaması,
    • Anne adayının diyabet, epilepsi, hipertansiyon veya kalp hastalıkları gibi kronik hastalıklarının bulunması,
    • Anne adayında hemofili gibi kanama ve pıhtılaşma bozukluğu hastalıkları olması,
    • Anne adayının daha önce kadın hastalıkları geçirmiş olması veya kadın hastalıkları üzerine cerrahi bir operasyon atlatmış olması,

Bunlar anneden kaynaklanan risk sebepleridir. Ancak bebekten veya plasentadan kaynaklı riskli gebelikler de görülebilmektedir. Bunlar hamilelik sırasında meydana gelirler ve birçoğunu hamilelik öncesinde kestirmek mümkün değildir. Bu yüzden hamile kadınların her ihtimale karşı düzenli doktor kontrolünden geçmesi kendi sağlıkları ve bebeğin sağlığı için çok önemlidir.

Plasenta veya bebek kaynaklı riskli gebelik nedenlerine ise;

• Bebek gelişiminde bozukluklar veya gerilik,
    • Plasentanın doğum kanalını kapatacak şekilde rahme yerleşmesi,
    • Fetal genetik tarama testleriyle veya anne kanından DNA testiyle bir hastalığın teşhis edilmesi.
    • Bebeğin içinde bulunduğu amniyon sıvıda bir terslik olması,
    • Plasentanın normalden daha erken yerinden ayrılması,
    • Plasentanın rahme yapışırken diğer çevre organlara da tutunması örnek olarak verilebilir.

Bu faktörlerin biri bile riskli gebeliğe sebep olabilirken çoğunlukla birden fazlası birlikte görülmektedir. Bahsettiğimiz durumlardan şüpheleniliyorsa alanında uzman bir Kadın Hastalıkları ve Doğum doktoru ile görüşmek çok önemlidir.

Riskli Gebelik Uzmanı Ankara Nedir?

Perinatolog uzmanı olarak da bilinen uzman hekimler, riskli gebelik üzerine üç yıllık bir eğitim almış Kadın Hastalıkları ve Doğum uzmanlarıdır. Bu doktorlara perinatoloji uzmanı da denmektedir. Ankara riskli gebelik takibi hakkında detaylı bilgi için kliniğimizi arayabilir, Doç. Dr. Bora Coşkun ve Doç. Dr. Buğra Coşkun gibi alanında uzman isimlerden randevu alabilirsiniz.

Ankara Riskli Gebelik Takibi Nasıl Yapılır?

Riskli gebelik takibi; anne adayının hastalık öyküsü, deneyimleri, yaşı gibi faktörler değerlendirilerek kişiye özel olarak planlanır. Doktorlar, anne adayının ve bebeğin genel sağlığını ilgilendirecek tüm faktörleri özenle belirlerler. Bu faktörler çeşitli testler ve görüntüleme teknikleri kullanılarak düzenli olarak kontrol edilir. Bu testler sayesinde elde edilen veriler anne adayının ve bebeğin sağlığı için en iyi şekilde yorumlanır. Bir sağlık sorunu belirlendiğinde, bu sorunun giderilmesi, anne ve bebeğin bu sorunu en az zararla atlatmaları için tüm imkanlar sevk edilir. Doktor kontrolleri riskli olmayan gebeliklerde olduğundan daha sık yapılır. Bunun sebebi olası bir problemi erkenden öğrenip uygun bir tedavi planı hazırlayabilmektedir.

Ankara Riskli Gebelik Takibi Fiyatları 2024

Ankara riskli gebelik takibi sayesinde; anne adayının ve bebeğin düzenli olarak sağlık kontrollerinden geçmesi, gebeliğin en sağlıklı şekilde sürmesi sağlanır. Riskli gebeliğe sebep olan faktörlerin belirlenmesi ve bir takip planının hazırlanması için doktor muayenesi şarttır. Ankara riskli gebelik takibi fiyatları ve diğer konular hakkında detaylı bilgi için bizi arayabilir; Doç. Dr. Bora Coşkun ve Doç. Dr. Buğra Coşkun gibi alanında uzman isimlerden randevu alabilirsiniz.