Ankara Adet Düzensizliği Tedavisi

Adet düzensizliği Ankara, kadınların birçoğunun sorunu olan bir durumdur. Kadınlarda, ergenlik dönemiyle üreme sistemi aktif hale gelir ve belirli bir adet döngüsü yaşanmaya başlar. Bu döngü adet kanamasının ilk günü ve diğer ay görülen kanamanın ilk günü arasındaki süre yani ortalama 28 gün olarak hesaplanır. Hormonal bozukluklar, birtakım psikolojik ve fiziksel rahatsızlıklar adet döngüsünde bozulmaya yol açarak, adet düzensizliğine neden olabilir.

Ankara adet düzensizliği teşhisi ve adet düzensizliği tedavisi için bizi arayabilir, BB Clinic doktorlarımız Doç. Dr. Bora COŞKUN ve Doç. Dr. Buğra COŞKUN’dan randevu alabilirsiniz.

Adet Düzensizliği Nedir?

Adet düzensizliği, kadınlarda adet döngüsünde görülen bozukluklardır. Adet düzensizliğinin tanımını 2011 yılında FIGO (Dünya Kadın Doğum Cemiyeti) değiştirdi. Eskiden adet düzensizliği disfonksiyon uterin kanama, polimenore, menoraji, metroraji, menometroraji ve oligomenore gibi terimler ile ifade edilirdi. Bu birbirinden farklı kullanılan tanımlar kafa karışıklığına neden olmaktaydı. Tüm adet düzensizliklerine FIGO’nun değiştirmesiyle artık anormal uterin (rahim) kanama adı verilmektedir.

Anormal uterin kanama 2 şekilde olabilir.

• Aşırı adet kanamaları
    • Adet arası kanamalar

Sağlıklı bir adet döngüsü sürecinin basamakları şu şekildedir:

• Adet döngüsü, rahmin iç tabakası olan endometriumun, oluşabilecek gebeliğe hazırlık olarak kalınlaşması ile başlar. Bu aşamada, endometrium tabakası, döllenmiş yumurtanın rahme daha rahat tutunabilmesi için kan damarları yönünden zenginleşerek, kalınlaşır.
    • Adet döneminin bitiminde, gebelik oluşmazsa, endometrium tabakası eski haline dönmek üzere incelir. Bir sonraki adet dönemine hazırlık sürecinde gerçekleşen bu incelme, endometrium tabakasının dökülmesiyle devam eder.
    • Endometrium tabakasının dökülerek tekrardan incelmesi ise adet kanamasını oluşturur. Endometrium tabakasında çok fazla kan damarı olduğu için dökülürken kanama oluşur. Bu kanama 28 günde bir olmak üzere, vajinal yolla dışarı atılır. 28 günde bir gerçekleşen bu kanama literatürde “menstruasyon kanaması”, halk arasında ise “adet görmek” şeklinde tanımlanır.

Adet kanamasının 21 ila 35 günde bir görülmesi, döngü içerisinde normal olarak kabul edilir. Düzenli bir adet döngüsü, genellikle 5-7 günü adet kanaması olarak geçen 28 günlük bir süreçten oluşur. Normal kanama miktarı ise günde 4-80 ml arasında yani 3-4 ped değiştirmeyi gerektirecek kadar kanamanın olmasıdır. Bazen 21 günden daha az ya da 35 günden daha fazla aralıklarla adet kanaması olabilir. Kanama miktarı da farklılaşarak normalden daha fazla veya az olabilir. Bu tür durumlar, adet düzensizliği olarak adlandırılmaktadır.

Adet Düzensizliği Ankara Neden Olur?

Adet düzensizliği çok sık karşılaşılan rahatsızlıklardandır ve birçok nedenle ortaya çıkabilir. Bazen hava ve ortam değişimi bazen de stres gibi dış etkenlerle geçici düzensizlikler görülebilir. Ancak düzensizliğin uzun sürmesi belli bir hastalık belirtisi olabilir. Bu durumda alanında uzman bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına görünmekte fayda vardır.

Adet düzensizliğinin nedenleri;

• Endometriozis ve çikolata kistleri,
    • Yumurtlama ile ilgili sorunlar,
    • Miyom, polip ya da kistler,
    • Bazı hormonal ilaçlar,
    • Bazı enfeksiyonel hastalıklar,
    • Karaciğer ve böbrek rahatsızlıkları,
    • Yumurtalık kanserleri,
    • Tiroid hastalıkları,
    • Diyabet,
    • Erken menopoz,
    • Çevresel ve psikolojik faktörler,
    • Aşırı zayıflık ya da aşırı kilo gibi yumurtlamayı olumsuz etkileyen faktörler olabilir.

Adet Düzensizliğinin Başlıca Belirtileri Nelerdir?

• Adet kanaması döngüsünün 21 günden kısa ya da 35 günden az olması,
    • Adetin 2 günden az ya da 7 günden fazla sürmesi,
    • Şiddetli kanama,
    • Ağrı, kramp ya da kusma,
    • Sürekli yorgunluk,
    • Baş dönmesi,
    • Kansızlık,
    • Sık Adet görme veya uzun bir süre hiç görmeme şeklinde bazı belirtiler verebilir.

Adet Düzensizliği Türleri Nelerdir?

Adet düzensizliği, farklı şekillerde ortaya çıkabilir. Adet kanamasındaki anormalliğe göre, adet düzensizliklerini sınıflandırabiliriz. Bu sınıflandırmaya göre;

Hipermenore: Adet kanamasının normalden fazla olması durumudur.

Hipomenore: Adet kanamanın normalden az olması durumudur.

Metroraji: Düzensiz aralıklarla görülen Adet kanamasıdır.

Menoraji: Adet süresinin, normalden uzun olması durumudur.

Oligomenore: Seyrek Adet görme olarak da bilinen bu rahatsızlık, adet kanamaları arasındaki sürenin 35 günden uzun olmasını ifade eder.

Polimenore: Sık Adet görme olarak adlandırılan bu rahatsızlık, adet kanamaları arasındaki sürenin 21 günden kısa olmasını ifade eder.

Menometroraji: Düzensiz aralıklarla görülen, normalden fazla kanama olması durumudur.

Adet Düzensizliği Nasıl Tedavi Edilir?

Adet düzensizliği, kendi kendine oluşan bir rahatsızlık değildir, genellikle başka bir rahatsızlığın bulgusu olarak ortaya çıkar. Bu nedenle adet düzensizliğine neden olan tıbbi durumun giderilmesi veya düzenlenmesi amaçlanır.

Hasta kliniğe geldiğinde gerekli tetkikler yapılarak adet düzensizliğinin sebebi araştırılır. Adet düzensizliğinin hormonal bir dengesizlik sebebiyle ortaya çıktığı tespit edilirse kişiye hormon seviyelerini düzenleyici ilaçlar reçete edilerek adet döngüsünün düzenlenmesi hedeflenir.

Adet düzensizliğinin sebebi organik bir hastalıksa histeroskopi denilen aletle rahim içi incelenerek eğer gerekli görülürse patolojik bölge alınarak temizlenir.

Diğer bir düzensizlik sebebi ise miyomlardır. Miyomlar rahim içinde bulunan iyi huylu urlardır ve bu urlar genellikle bir belirti vermezler. Fakat bazı hastalarda rahmin iç dokusuna baskı yapan miyomlar, kanamaya neden olabilirler. Şiddetli kanamaya sebep olan miyomlar kişinin yaşına ve ileride hamilelik planı olup olmamasına bağlı olarak, miyomların vücut dışına çıkartılması veya rahmin tamamen alınması yöntemleriyle tedavi edilebilir.

Adet kanaması çok fazla olan ergenlerde ise öncelikle kanama pıhtılaşma bozuklukları olmak üzere bu kanamaya sebep olabilecek tüm durumlar araştırılır. Kanama kontrol altına alınır ve Adet düzenleyici tedavilerle kanamanın normal aralıklarla gerçekleşmesi sağlanır. Ergenlik döneminde çok küçük veya büyük yaşlarda Adet kanamasının başlaması mutlaka dikkate alınmalı ve uygun yöntemlerle tedavi edilmelidir.

Ankara Adet Düzensizliği Tedavisi Fiyatları 2024

Adet düzensizliğinin tedavisi, hastanın muayenesinden sonra kişiye özel olarak planlanır. Bu nedenle, adet düzensizliği tedavisi fiyatları birçok faktöre bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Ankara Adet düzensizliği tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilir; BB Clinic doktorlarımız Doç. Dr. Bora COŞKUN ve Doç. Dr. Buğra COŞKUN’dan randevu alabilirsiniz.