Ankara İdrar Kaçırma Tedavisi

İdrar kaçırma (İnkontinans), hastanın idrar yapma üzerindeki kontrolünü kaybederek idrarını tutamama durumudur. Tıbbi literatürde, “üriner inkontinans” olarak bilinir. Hem kadınlarda hem de erkeklerde karşılaşılan bir rahatsızlık olmasına rağmen kadınlarda görülme sıklığı daha fazladır. İlerleyen yaşa bağlı olarak idrar kaçırmanın görülme olasılığı artar.

Yazımızın devamında idrar kaçırma ve tedavi yolları hakkında detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara idrar kaçırma tedavisi için BB Clinic ile iletişime geçebilir, Doç. Dr. Bora COŞKUN ve Doç. Dr. Buğra COŞKUN’dan randevu alabilirsiniz.

İdrar Kaçırma Nedir?

İdrar kaçırma; sosyal ve fizyolojik rahatsızlıklara sebep olan, kişilerin yaşam kalitesini düşüren istemsiz idrar kaçırma durumudur. Kadınlarda 20 ile 49 yaş arası %6-20 arasında, 50 yaş üzerinde %20-40 arasında bu sorun görülmektedir. İdrar kaçırma problemi kadınlarda hem maddi hem manevi olarak yük oluşturmaktadır. İdrar kaçırma rahatsızlığı miktar ile ölçülmez; kişinin sosyal durumu bu rahatsızlıktan ne kadar etkileniyorsa problem o kadar ciddiye alınmalıdır. Yaş grubu büyüdükçe idrar kaçırma vakalarının görülme sıklığında da artış gözlenir. Kadın vakaların bir kısmında yaşın ilerlemesi ile doğal olarak gelişen bir durum gibi kabul edilse de belirli bir kısımda sosyal ilişkilerde yaşanan kısıtlamalar, yalnızlık ve hatta depresyona varan sonuçlara neden olmaktadır.

İdrar kaçırmanın sebebi enfeksiyon, vücut iltihabı, ciltteki lezyonlar ve düşük riski gibi çeşitli tıbbi durumlar olabilir. Ayrıca yaşam kalitesinde bozulma, stres, sosyal izolasyon ve depresyonla da ilişkilidir.

Jinekolojik açıdan idrar kaçırma tipleri esas olarak ikiye ayrılır. İlki; mesanenin depolama fazında meydana gelen problemlerden oluşan sıkışma tipi idrar kaçırmadır. İkincisi ise mesanenin boşaltım fazında meydana gelen problemlerden oluşan taşma tipi idrar kaçırma, fonksiyonel idrar kaçırmadır.

İdrar Kaçırma Neden Olur?

İdrar kaçırma, mesanedeki kas ve sinir dokusunun güçsüzleşmesi, kişinin idrar yapmada ve tutmada görev alan kasları üzerindeki denetimini kaybetmesi ile oluşur. İdrar kaçırma, genellikle ilerleyen yaşla ortaya çıkmaktadır. Her iki cinsiyette de görülebilen bir hastalık olmasına rağmen, kadınlarda idrar kaçırma problemi daha sık görülmektedir.  Bu durumu tetikleyen başlıca faktörler ise;

• Zayıf bağ dokusu,
    • Fazla kilo ve obezite,
    • İlerleyen yaş,
    • Sigara ve alkol benzeri zararlı madde kullanımları,
    • Mesanede meydana gelen sarkma,
    • Üriner sistemi etkileyen enfeksiyon hastalıkları,
    • Genetik faktörler,
    • Böbrek taşı,
    • Sinir sistemi hastalıkları,
    • Şeker hastalığı,
    • Kabızlık,
    • Zorlu ya da çok sayıda doğum yapılması,
    • Tekrarlayan sistit, idrar yolları enfeksiyonları,
    • Vajinal enfeksiyonlar,
    • Vajina ile mesane arasında oluşan fistül,
    • Kadın hastalıkları nedeniyle geçirilmiş ameliyatlar,
    • Menopoz başlıca idrar kaçırma nedenleri arasındadır.

Özellikle kadınlarda zor doğumlar veya arka arkaya çok sayıda doğum gerçekleşmesi vajinanın sarkmasına sebebiyet vererek idrar kaçırma probleminin ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

Her idrar kaçırma tıbbi bir rahatsızlık olarak kabul edilmemelidir. Stres tipi idrar kaçırma gülme, ağlama, heyecan, öksürme gibi nedenler sonucu ortaya çıkar. Mesanenin bulunduğu bölgedeki kasların ve sinirlerin zayıflamasından kaynaklanan bu durum nadir olarak gerçekleştiği takdirde normal kabul edilir.

İdrar Kaçırma Sorunu Yaşayanlar Nelere Dikkat Etmeli?

1. Aşırı sıvı alımı azaltılmalı, yetersiz sıvı alımı artırılmalıdır.
    2. Günde en az 1,5-2 litreye varan sıvı tüketimine dikkat edilmelidir.
    3. Uykudan önce 4 saat boyunca sıvı alınmamalı, yatmadan önce mesane boşaltılmalıdır.
    4. Akşamları bol sulu sebze veya meyve tüketilmemelidir.
    5. Aşırı baharatlı veya asitli yiyeceklerden, ayrıca aşırı kafein ve alkol içeren içeceklerden uzak durulmalıdır.
    6. Bol bol egzersiz yapılmalı, aşırı kilodan kurtulmak için düzenli ve dengeli bir beslenme programına geçiş yapılmalıdır.
    7. Sigara kullanımı sonlandırılmalıdır.
    8. Kabızlık şikayetinin önüne geçmek için diyette bol bol lifli gıda tüketilmelidir.
    9. Tuvalete çıkma saatleri için düzenli bir program oluşturulmalı ve rahatsızlığın nüks ettiği durumlarda rahatlatıcı tedaviler uygulanmalıdır.

İdrar Kaçırma Tipleri Nelerdir?

İdrar kaçırma, üç farklı tipte ortaya çıkabilir. Bunlar:

Sıkışma Tipi İdrar Kaçırma: Bu tip idrar kaçırma rahatsızlığında, idrar torbası kontrolsüzce, birden kasılır. Bunun sonucu olarak da kişide bir anda gelişen tuvalete çıkma ihtiyacı ve sıkışıklık oluşur.

Stres Tipi İdrar Kaçırma: Stres inkontinansı olarak da bilinen bu tipte; öksürme, hapşırma, gülme, ağırlık kaldırma gibi hareketler sonucunda idrar kaçırma meydana gelir. Bu hareketler, idrar kesesindeki baskıyı artırır ve idrar kaçırmaya sebep olur. Bu tip idrar kaçırma probleminin sebebi idrar torbasındaki kas ve sinir dokularının güçsüzlüğüdür.

Mix Tip İdrar Kaçırma: Hem sıkışma tipi hem de stres tipi idrar kaçırmanın beraber görüldüğü durumlara verilen isimdir.

İdrar Kaçırma Tedavisi Nasıl Yapılır?

İdrar kaçırma hastalığının tedavisinde, sorunun nedenini doğru tespit etmek önemlidir. Detaylı muayene sonucunda, hastaya en uygun tedavi planı yapılmalıdır. Konservatif tedavi yöntemleriyle, hastanın yaşam biçimi üzerinde ve diğer tetikleyici unsurlar üzerinde değişiklik yapılması amaçlanır. Sıkışma, yetişememe tarzı idrar kaçırmalarda ilaç tedavisi faydalı olabilmektedir. Stres tipi tedavilerde en uygun tedavi yöntemi ameliyattır. İdrar kaçırma ameliyatlarında en büyük avantajı hastanın aynı gün taburcu olabilmesidir. Bu ameliyat uzman kişiler tarafından yapıldığı takdirde başarı oranı oldukça yüksek bir ameliyattır. Ameliyat öncesinde ise hastalara Kegel egzersizleri önerilir.

• Kilolu hastalarda, kilo verdirici bir diyet programıyla hastanın zayıflatılması; düzenli ve yeteri kadar beslenmesinin sağlanması,
    • Düzenli fiziksel aktiviteyi içeren bir yaşamla birlikte hastaya düzenli bir egzersiz programı oluşturulması,
    • Sigara ve alkol tüketen hastalarda, zararlı madde kullanımının bırakılması,
    • Gün içerisindeki sıvı tüketiminin düzenlenmesi, kahve ve çay tüketiminin sınırlandırılması,
    • Hastanın düzenli olarak kullandığı ve idrar kaçırmaya neden olma riski taşıyan ilaçlar varsa bunların değiştirilmesi,
    • Hastaya, mesane ve pelvik kasları güçlendirecek egzersizlerin verilmesi (kegel egzersizleri), idrar tutmayı kolaylaştıracak pozisyonların öğretilmesi gibi yöntemlerle, idrar kaçırma probleminin önüne geçilebilmektedir.

Konservatif tedavi yöntemlerinin yanı sıra, özellikle sıkışma tipi idrar kaçırmada, ilaç tedavisine başvurulabilir. İlaç tedavisinin işe yaramadığı, konservatif tedavi yöntemlerinin uygulanamadığı, hastalığın daha ciddi boyutlara ulaştığı bazı durumlarda ise cerrahi müdahale gerekebilir.

Ankara İdrar Kaçırma Tedavisi Fiyatları 2024

İdrar kaçırma tedavisi Ankara, hasta öyküsüne göre planlanan, herkeste aynı tedavilerin uygulanamadığı bir tedavi sürecidir. Dolayısıyla, tedavi süreci tamamen kişiye özeldir. Bu sebeple, idrar kaçırma tedavisi fiyatları da değişiklik gösterebilir. Ankara idrar kaçırma tedavisi fiyatları ile ilgili aklınıza takılanları sormak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.