Ankara Polikistik Over Sendromu Tedavisi

Polikistik over sendromu Ankara, oldukça yaygın olarak rastlanan bir kadın hastalığıdır. Polikistik over sendromu yumurtalıklardan salgılanan androjen hormonu seviyesinin artması sonucu oluşur. Bunun sonucunda ise yumurtalıklarda, birçok iyi huylu kistin oluştuğu gözlemlenir. Polikistik over sendromu rahatsızlığı olan bir kişide adet düzensizliği, sivilcelenme, tüylenme gibi şikayetler ortaya çıkabilir. Hormon bozukluğundan kaynaklanan bir hastalık olduğu için, endokrin hastalıkları kategorisinde değerlendirilmektedir. Polikistik over sendromu ilerleyen dönemlerde kısırlık gibi ciddi üreme problemlerinin gelişmesine neden olabilecek bir hastalıktır, bu sebeple mutlaka tedavi edilmelidir. Polikistik over sendromu tedavisi için alanında uzman bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurulmalıdır.

Yazımızın devamında “polikistik over sendromu nedir?”, “polikistik over sendromu neden olur?” ve “polikistik over sendromu belirtileri nelerdir?” gibi soruların cevaplarını bulabilirsiniz. Polikistik over sendromu tanısı ve tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir; BB Clinic doktorlarımız Doç. Dr. Bora COŞKUN ve Doç. Dr. Buğra COŞKUN’dan randevu alabilirsiniz.

Polikistik Over Sendromu Nedir?

Yumurtalıklarda sayıca çok, boyut olarak küçük ve iyi huylu kistlerin gelişmesi şeklinde ortaya çıkan polikistik over, adet düzensizliğiyle kendini gösteren bir kadın hastalığıdır. Ayrıca kilo artışı, vücut genelinde tüylenme, sivilce oluşumu gibi pek çok belirti de vermektedir. Yumurtalıklarda ortaya çıkan çok sayıda kist sebebiyle yumurtlama döngüsünde de problemler yaşanabilir. Polikistik over sendromu olan kadınlarda çocuk sahibi olamama gibi ciddi sorunlar ortaya çıkarabilir. Yumurtalıklardaki kistler, kadının hormonal yapısını bozar. Bozulan hormonların sonucu olarak sivilcelenme, tüylenme gibi dış görünüşü olumsuz yönde etkileyen sorunlar ortaya çıkarır. Bu sorunlar zaman içinde psikolojik sorunları da beraberinde getirebilir, bu yüzden görmezden gelinmemesi gereken bir hastalıktır.

Polikistik over sendromu dikkate alınmaz ve tedavi edilmezse hipertansiyon, depresyon, karaciğer yağlanması, metabolik sendrom, kısırlık, anksiyete bozuklukları ve uyku apnesi gibi pek çok daha önemli soruna yol açabilir. Bu nedenle bu hastalığa sahip olan kişilerde en kısa zamanda tedavi süreci başlamalıdır.

Polikistik Over Sendromu Neden Olur?

Yumurta hücreleri yumurtalıklarda bulunan folikül keseciklerinde korunur. Foliküller olgunlaşma sürecinin tamamlanmasıyla çatlayarak yumurtayı serbest bırakır. Olgunlaşma sürecinde yaşanabilen çeşitli problemler sebebiyle foliküller çatlayamazsa yumurtalıklarda kist gelişir. Adet döngüsü olarak yaşanan ve her ay düzenli bir şekilde gerçekleşmesi gereken yumurtlama sürecinin bu şekilde sekteye uğraması sonucu polikistik over sendromu ortaya çıkar. Yumurtalıklarda gelişen kistler kadının hormonal dengesini bozar. Bu bozulmayla yumurtlama sürecinin sağlıklı bir şekilde tamamlanması daha da güçleşir. Bir dahaki döngüde de foliküllerde çatlama gerçekleşmez ve yumurtalıklarda yeni kistler oluşur. Bu da zaman içinde kist sayısının artmasına ve polikistik over sendromunun ortaya çıkmasına neden olur.

Polikistik over sendromunun nedenleri genellikle genetik ya da çevreseldir faktörlerdir. Mesela fazla kilolu olmak, insülin direncine ve o da insülin hormonunun artmasına sebep olur. İnsülin hormonunun artması ise androjen hormonunu beraberinde arttırarak polikistik over sendromu riskini arttırmaktadır.

Ailesinde ve yakın akrabalarında polikistik over sendromu olan kadınlarda, hastalığın görülme olasılığı daha fazladır. Hastalık, genetik yatkınlıkla kalıtsal olarak aktarılabilir. Ayrıca zararlı kimyasal maddelere çok sık maruz kalmak da polikistik over sendromu riskini arttırabilir. Gıda ürünlerinde kullanılan bazı ilaçlar da yine polikistik over sendromuna sebep olabilmektedir.

Polikistik Over Sendromu Belirtileri Nelerdir?

Polikistik over sendromu, vücuttaki androjen hormonu seviyesinin artması ve buna bağlı olarak yumurtlama döngüsünün bozulmasıyla ortaya çıkmaktadır.  Yumurtlama bozukluğu, kendini düzensiz veya bir süre hiç adet olmama şeklinde de kendini gösterebilir. Kanda androjen seviyesinin arttığını göstren durumlar ise erkek tipi tüylenme, saç dökülmesi ve sivilcelenmedir. Ayrıca polikistik over sendromu insülin metabolizmasını da bozar, bundan dolayı göbek etrafında yağlanma ve kilo artışı da gözlemlenmektedir.

Polikistik over sendromunun belirtileri;

• İnsüline karşı direnç,
    • Kiloda artış,
    • Saç dökülmesi,
    • Erkek tipi tüylenme,
    • Sivilce,
    • Yüz bölgesinde yağlanma,
    • İltihap,
    • Düzensiz âdet görme,
    • Cildin kararması,
    • Depresyondur.

Polikistik Over Sendromu Tedavisi Nasıl Yapılır?

Polikistik overde tedavi, bir kadın hastalıkları ve doğum doktoru tarafından kişiye özel şekilde planlanmalıdır. Polikistik over sendromunda erken teşhis diğer birçok hastalığın tedavi sürecinde olduğu gibi, son derece önemlidir. Düzenli uzman hekime görünmek bundan dolayı önerilir.  Böylece tedavi planı hastalığın evresine uygun olarak yapılabilir ve hastalığın ilerleyişinin durdurulmasına yönelik önlemler alınarak kişide hastalığın yol açacağı sorunların önüne geçilebilir. Fiziki muayene yapılır ve sonrasında üreme sisteminde bir problem olup olmadığı araştırılır. İlk iş olarak androjen hormonu seviyesinin düşürülmesi amacıyla anti-androjen ilaçlar kullanılabilir. Polikistik over sendromu rahatsızlığı olan kişiler kendileri için diyetisyen tarafından oluşturulan diyet programlarını takip ederek ideal kiloya ulaşabilir ve insülin direnciyle mücadele edebilirler. İnsülin direnci çok ciddi boyutlarda ise ağızdan alınan anti-diyabetik ilaçlar reçete edilerek kandaki şeker ve insülin hormonu düzeylerini normale indirgenmeli ve hastanın hormon seviyeleri düzeltilmelidir.

Polikistik over sendromu tedavisinde genellikle adet düzeninin sağlanması, akne ve tüylenme gibi şikayetlerin önlenebilmesi amacıyla doğum kontrol haplarından yararlanılmaktadır. Bu tedavi yöntemi aynı zamanda rahimdeki endometrium tabakasının fazla kalınlaşmasını önleyerek rahim kalınlaşmasının yol açtığı çeşitli problemlerin engellenmesine de yardımcı olur. Saç dökülmesi de polikistik over sendromu ile ilgili olabilecek bir sorun olduğundan vitamin ve mineral takviyeleri yapılabilir, doğal içerikli şampuanlar ve saç ekimi tekniklerinden faydalanılarak tedavi edilebilir. Ortaya çıkan akne problemi için antibiyotik ve sivilce kremleri önerilebilir. Erkek tipi tüylenme sorunu için lazer epilasyon tekniklerinden yararlanılabilir. Bu hastalığa sahip çocuk yapmak isteyen kadınla ise yine hastalığa yönelik uygun tedavilerin yanı sıra yumurta gelişimini sağlayacak birtakım ilaç tedavileri uygulanabilir. Yumurtlama kabiliyetini tamamen kaybetmiş olan bazı vakalarda ise yumurtlama fonksiyonunun geri kazanılması için çeşitli kapalı (laparoskopik) yöntemlerle yumurtalıklara yönelik cerrahi uygulamalar da yapılabilmektedir.

Hastada uygulanacak olan tedavi yöntemi; uzman kadın hastalıkları ve doğum hekimi tarafından tamamen hastanın durumuna ve hastalığın yol açtığı ikincil sorunlara uygun olacak şekilde planlanmalıdır.

Ankara Polikistik Over Sendromu Tedavisi Fiyatları 2024

Polikistik over sendromu tedavisi, hasta şikayetleri dikkate alınarak kişiye özel planlanır. Bu sebeple polikistik over sendromu tedavisi fiyatları kişiden kişiye farklılıklar gösterebilir. Ankara polikistik over sendromu tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için BB Clinic doktorlarımız Doç. Dr. Bora COŞKUN ve Doç. Dr. Buğra COŞKUN’dan randevu alabilirsiniz.