Ankara Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı

Yumurtalık kisti, en sık rastlanılan kadın hastalıklarından biridir. Yumurtalıklarda bulunan folikül isimli keseciklerin, hormon dengesizliği gibi birtakım sebeplere bağlı olarak kontrolsüzce büyümesi sonucunda oluşurlar. Yumurtalık kistleri genellikle iyi huyludur ve çoğu zaman belirti vermezler. Bu yüzden kişiler, yumurtalıklarında kist olduğunu genellikle rutin doktor kontrolleri sırasında, tesadüfen öğrenirler. Yumurtalık kisti tedavisi çoğu zaman düzenli doktor takibi ile sağlanır.

Büyümeyen ve hastaya zorluk çıkarmayan kistler için diğer tedavi yöntemleri tercih edilmez ancak yumurtalık kistleri, her zaman bu kadar masum değillerdir. Bazı durumlarda kontrolsüzce gelişim gösterir ve hastanın hayat kalitesini önemli ölçüde düşüren sorunlara sebep olurlar. Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı; âdet düzensizliği ve şiddetli karın ağrısına sebep olan kistlerin, hastadan alınması için tercih edilen kesin bir tedavi yöntemidir. Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı, oldukça modern yöntemler ve cihazlarla gerçekleştirilir. Laparoskopik yöntem de denilen bu operasyon sayesinde hastalar, eski ameliyat yöntemlerine kıyasla çok daha çabuk iyileşirler.

Yumurtalık Kisti Nedir?

Yumurtalık kistleri, vücut sıvısı ile dolu, küçük keseciklerdir. Bu kesecikler iyi huylu yapıda olurlar ve nadiren kötü huylu kistlere dönüşürler. Çoğu zaman hasta için ciddi bir risk oluşturmasalar da sebep oldukları bazı belirtiler oldukça rahatsız edicidir. Yumurtalık kisti belirtileri arasında; adet düzensizlikleri, idrar yolu sorunları ve şiddetli kasık ağrıları vardır.  Saydığımız belirtiler gibi rahatsız edici şikayetleri olan hastalar, doktorlarının önerdiği tedavi yöntemleri sayesinde kolayca iyileşebilirler.

Yumurtalık Kisti Neden Olur?

Hormon dengesizliği gibi problemler, bedeninizin aylık döngüler sırasında gerçekleştirdiği bazı görevleri aksatmasına veya düzgün yapamamasına sebep olabilir. Yumurtalık kistleri de bu aksaklıklar sonucu meydana gelir. Ortaya çıktıkları bölgeye ve  çıkış şekillerine göre farklı türleri vardır.

Yumurtalık Kisti Belirtileri Nelerdir?

Over kisti olarak da bilinen yumurtalık kisti, çoğu zaman belirtisiz seyreden bir rahatsızlıktır. Bunu belirtmekle birlikte kistler, bazı durumlarda; türlerine, etki ettikleri bölgelere ve büyüklüklerine göre farklı belirtilere sebep olabilirler. Bu belirtiler arasında en çok karşılaşılanları;

• Ağrılı ve düzensiz âdet kanamaları,
    • Pelvik ağrı da denilen karın veya kasık ağrıları,
    • İdrar yolu rahatsızlıkları,
    • Bağırsak sorunları,
    • Bulantı ve kusma,
    • Karında şişkinlik hissi,

Yumurtalık kistleriyle birlikte seyreden bazı hastalıkların gebe kalmada güçlük veya kısırlık gibi çok ciddi problemlere sebebiyet verebilecekleri de unutulmamalıdır.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Ne Zaman Yapılır?

Yumurtalık kistleri hemen hemen her kadında ortaya çıkabilen, çok yaygın bir rahatsızlıktır. İyi huylu olan bu kistler çoğu zaman hastalar tarafından fark edilmezler bile. Başka bir rahatsızlık sonucu gidilen doktor muayenesinde, tesadüfen öğrenilmeleri oldukça yaygındır. Bazı durumlarda yumurtalık kistleri, hastanın sağlığı için tehlikeli olabilmektedir. Bunlara;

• Kistlerin hızlı ve kontrolsüzce büyüdüğü yani kötü huylu olabilme riski taşıdıkları,
    • Kistlerin birbirlerine yapışık şekilde bulunduğu,
    • Kistlerin menopoz sonrasında oluştuğu durumlar örnek olarak verilebilir.

Doktorunuz, saydığımız durumlarda kapalı yumurtalık kisti ameliyatı olmanızı önerebilir. Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı olan kadınlar, kistlerinden tek operasyonla kurtulabilirler.

Ankara Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Doktor muayenesi sırasında çeşitli görüntüleme teknikleri kullanılarak kistin yeri belirlenir. Hastanın ameliyata uygun olduğundan emin olmak için birtakım testler yapılır. Doktorlar tüm süreç boyunca hastalarla özenle ilgilenir ve gerekli gördükleri zaman başka uzmanlık alanlarından da yararlanarak ameliyat sürecini planlarlar. Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı, anestezi altındaki hastanın karın boşluğuna açılan ve genellikle 1 santimetreden bile küçük olan kesiler sayesinde yapılır. Küçük bir kamera yardımıyla yerinden emin olunan kist, kolayca hastanın yumurtalıklarından alınır. Hasta operasyon boyunca yapılan uygulamaların hiçbirini hissetmez. Kapalı yumurtalık ameliyatı, laparoskopik yöntem de denilen son derece modern bir ameliyat tekniği ile yapılır. Eski ve artık pek tercih edilmeyen yöntemlere kıyasla oldukça konforludur. Ankara kapalı yumurtalık ameliyatının cerrahi bir operasyon olduğu ve yalnızca alanında uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilebileceği unutulmamalıdır. Daha detaylı bilgiler için sitemizde yer alan telefon numarasından kliniğimizi arayabilir, uzman doktorlarımızdan randevu alabilirsiniz

Ankara Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı, laparoskopik kist ameliyatı olarak da bilinen oldukça modern ve konforlu bir operasyondur. Bu operasyon sayesinde hastalara sıkıntı veren kistler, sıkıntısız bir şekilde yumurtalıklardan çıkarılırlar. Kistlerin bulunduğu yerler, boyutları ve türleri kişiden kişiye değişiklik gösterebileceği için ameliyat süresi kesin olarak bilinemez. Çoğu zaman bu süre 1 ila 2 saat arasında değişmektedir.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Sonrası İyileşme Süresi

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı olan hastalar 1 ila 2 gece boyunca hastanede gözlem altında tutulurlar. Hasta ve ameliyatın gerçekleştiği bölge, doktorlar tarafından belirli zaman aralıklarıyla özenle incelenir. Hastanın sorunsuz bir şekilde iyileşmesi için tüm modern imkanlar sevk edilir. Taburcu olan hastanın, ameliyattan sonraki birkaç hafta içinde tamamen iyileşmesi beklenir. İyileşme süresi boyunca doktorunuzun verdiği ilaçlar dışında bir şey kullanmanız tavsiye edilmez. Unutmayın ki doktorunuz, yılları bulan eğitim ve tecrübeler sonucu sizin için en iyisini bilir. Doktorunuzun, iyileşme süreciyle alakalı verdiği tavsiyelere uyduğunuz takdirde, hızlı ve sorunsuz bir şekilde iyileşmeniz beklenir.

Ankara Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Fiyatları 2024

Yumurtalık kisti ameliyatı her hasta için özel bir şekilde, yumurtalıklarında yer alan kistin özellikleri göz önünde bulundurularak planlanır. Doktorlar, çeşitli testler sonucunda ameliyat yöntemini kararlaştırır. Tüm bu adımları hastalarla birlikte, hastaların ihtiyaçları doğrultusunda atarlar. Bu yüzden Ankara kapalı yumurtalık kisti ameliyatı fiyatları hastadan hastaya değişiklik gösterebilmektedir. Laparoskopik kist ameliyatı fiyatları ve diğer konularda kapsamlı bilgiler almak için kliniğimizi hemen arayabilir, Doç. Dr. Bora Coşkun ve Doç. Dr. Buğra Coşkun gibi uzman isimlerden randevu alabilirsiniz.